Suchá oční víčka a svědivá pokožka hlavy

Dobrý den, již několikátým rokem se mi vždy na zimu začnou dělat suchá ložiska na očních víčkách. V minulých letech byla zarudlá a olupující se, nejhorší ráno. Letos mám ,,pouze" pocit suchých víček, hlavně v ohybu pohyblivého víčka kde kůže pálí, ve vnitřních koutcích kůže hlavně v noci a ráno svědí a pálí. Byla jsem na očním i na kožním, dostala jsem opthalmoseptonex. Další problém je svědivá pokožka hlavy, v minulých letech mi pomáhal šampon Head and Shoulders, poté už ani ten. Nejhorší je to posledních pár měsíců, na svědivých místech mám malé pupínky které se drbáním mění ve stroupky, snažím se ovládat a moc nedrbat. V nejhorším stádiu asi před měsícem jsem měla rozdrbanou hlavu do rudých pálivých fleků a neustále mastné vlasy, byla jsem na kožním kde se na mě sotva podívali a dostala jsem mast s kortikoidy po které mi začaly padat vlasy a radu ať si myju vlasy každý den šamponem z lidla za 30 korun. Radši jsem si koupila v lékárně šampon Mediket Ictamo po kterém se to zlepšilo (pužívám měsíc) ale už cítím, že mě večer a v noci opět začíná svědit hlava. Vši nemám ani žádné jiné problémy. Lupy taky nemám, maximálně po větším drbání se mi olupují stroupky, ale viditelné lupy ve vlasech nejsou. Co se týká očních víček neustále mažu očními krémy, zkoušela jsem i ten opthalmoseptonex který byl naprosto bez výsledku. Pitný režim dodržuji, piju čistou vodu denně okolo 2 litrů. (+ občas nějaké džusy nebo limonády které nepočítám) Předem děkuji za jakoukoliv radu nebo doporučení přípravku, který by mi mohl pomoci, byla jsem u dvou kožních lékařů a ani jeden mi nijak nepomohl.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, zřejmě se jedná o formu atopického ekzému nebo kontaktní dermatitidu. Kůži promazávejte vaselinou žlutou (ta se dá zakoupit v lékárně), bohužel si nemůžete koupit mast, kterou by Vám měl předepsat kožní lékař. Obsahuje minimum kortikoidů, ale kůži zklidní. Můžete zkusit Ophtalmo-hydrokortizon, ale ten většinou nestačí. Velmi dobře též zabírá Elidel krém, ale ten je také jen na lék. předpis. Do vlasů je potřeba opět dávat přípravky , které jsou jen na lékař. předpis. Já doporučiji šampon Kelual DS. Pokud projevy přetrvávají, tak navštivte jiného kožního lékaře. Je také možné si nechat udělat kožní epikutánní testy. LRJ

MUDr. Lucie Růžičková Jarešová
MUDr. Lucie Růžičková Jarešová

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: L - DermaMedEst s.r.o

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: