Zelenočerný průjem připomínající špenát

Dobrý den, mám strašný strach o maminku,53LET... momentálně se léčí na těžký zápal plic(napadená celá jedna plíce) antibiotiky ZINAD a KLACID, každý den 1-2x denně vykašle hlen s trochou krve,někdy je prý ten hlen celý jakoby narůžovělý(vždy jen po těch silnějších antibiotikách), pitný režim dodržuje, přesto se ráno budí s popraskanými rty a úplně suchou ustní dutinou, nyní se mi svěřila, že již 2.den má zelenočerný průjem vypadající jako špenát, na toaletním papíře spíše tmavě zelený, což mě i jí děsí, na kontrolu na plicní jde 4.5.,prosím, může to být něco vážného? Spenát ani nic jiného zeleného ani borůvky nejedla. Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Průjem může být způsoben antibiotiky (Zinnatem). Doporučuji dostatek tekutin + minerálů, přísnou dietu (1. den čaj. 2. den suchary + čaj, 3. den navíc rýžový odvar, 4. den šlemová polévka, mrkev ...), dále v lékárně koupit probiotický přípravek na normalizaci střevní mikroflóry, např. Hylak forte, aplikovat 3x3-5 ml roztoku denně k hlavním jídlům, pokud se stav nezlepší, nutno co nejdříve k lékaři a vyloučit vzácnou, ale potenciálně závažnou komplikaci antibiotické léčby - klostridiovou kolitidu, zánět střeva vzniklý přemnožením některých bakterií, objevuje se po léčbě některými antibiotiky. V případě zhoršení stavu nebo jakýchkoli obtíží k lékaři ihned, nutné léčení za hospitalizace, infúze, výtěry, změna antibiotik.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: