Léčba antacidy v těhotenství zvyšuje riziko astmatu u dítěte

  • Redakce uLékaře.cz
  • 15.9.2008
  • Aktualizace: 12.4.2011
  • Bez alergie

Pokud matka užívá během těhotenství antacida, vede to u jejího dítěte ke zvýšení rizika astmatu až o polovinu. Vyplývá to ze sdělení doktorky Elizabeth Yenové z bostonské nemocnice, které prezentovala ve Filadelfii na každoročním setkání Americké společnosti alergologů a imunologů.

V těhotenství pozor na antacidy
V těhotenství pozor na antacidy

Její tým provedl retrospektivní analýzu údajů získaných ze tří švédských registrů zdravotní péče – registru narozených dětí, registru propuštěných pacientů a registru předepsaných léků. Analyzované údaje se týkaly let 1995–2006. Při hodnocení se ukázalo, že požívání léků snižujících kyselost žaludečního prostředí bylo u těhotných matek spojeno s vyšším rizikem astmatu u jejich dětí (odds ratio 1,51) nezávisle na typu léku.

Popsaná korelace byla zjištěna jen u astmatu. Zvýšené riziko dalších alergických chorob, jako např. atopické dermatitidy, potravinových alergií, alergické rýmy či nespecifikovaných alergických reakcí a anafylaxe, pozorováno nebylo. Na vztahu se nijak neprojevil ani typ léku, ani doba podávání během těhotenství či alergologická anamnéza matky.

Přednášející své sdělení zakončila tím, že výzkum jejího týmu poskytuje první podklad pro možný další zjištěný faktor rozvoje alergických chorob.

(jin)

Zdroj: přednáška Dr. Elizabeth H. Yen. Annual meeting of the American Academy of Allergy, Asthma and Immunology, Filadelfie, 14.–18. března 2008.

Líbí se vám článek?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x