Speciální punčochy pomáhají sportovcům k lepším výkonům

Kompresivní punčochy byly „vytvořeny“ na pomoc diabetikům, pro zlepšení jejich krevního oběhu. Dnes již mají široké použití a nosí je nejen lidé s křečovými žilami, ale také někteří sportovci.

Kompresivní punčochy zlepšují vytrvalost, energii a výkon
Kompresivní punčochy zlepšují vytrvalost, energii a výkon

Podpora zdravého krevního oběhu

Lékaři doporučují nošení kompresivních punčoch především lidem, kteří mají problémy s oběhovým systémem. Tato zdravotní pomůcka je však užitečná i jako prevence rizika tvorby krevních sraženin pro ty, kteří dlouhou dobu stojí, nebo pro sportovce. Tlak, který komprese vyvolá, zabraňuje totiž oběhovým problémům, jako je edém, záněty žil nebo trombóza.

Sportujte s kompresí

Podle odborníků kompresivní punčochy zlepšují vytrvalost, energii a výkon, a to velmi výrazně. Běžně je používají především dálkoví běžci či triatlonisté. Co všechno tyto speciální ponožky dokážou?

  • Zmenšují sílu dopadu na klouby, takže se snižuje riziko poranění.
  • Specializované sportovní ponožky pomáhají sportovcům běžet rychleji.
  • Sprinteři při použití kompresivního oblečení cítí menší svalové bolesti po ukončení běhu.
  • Sportovci s nimi vykazují zlepšení výkonu.
  • Cyklistické kompresivní ponožky pomáhají podporovat oběh v nohou, kotnících a lýtkách. Výška ponožky může také pomoci využít svaly, které drží koleno.
  • Tento typ ponožek také urychluje zotavení sportovců po výkonu, protože podpora oběhu pomáhá snižovat otoky svalů a zadržování tekutin.
  • Kompresivní ponožky mají tendenci eliminovat kyselinu mléčnou ve svalech sportovců (kyselina mléčná způsobuje křeče a ztuhnutí svalů).
  • Kompresivní oděv snižuje rychlost svalového kmitání. Svalové vibrace oslabují svaly a jejich fyzickou aktivitu.

Zdravotní pomůcka určená v minulosti hlavně pro lidi s křečovými žílami se během času stala vítanou prevencí pro širokou veřejnost. Kompresivní punčochy, ponožky a výrobky tohoto typu vůbec jsou dnes již běžně užívanými doplňky mnoha lidí.

(aši)

Zdroje:
http://www.runnersworld.com/article/0,7120,s6-240-320--13079-0,00.html
http://www.ehow.com/about_6395408_compression-clothing-work-sports_.html

Autor článku:

Mgr. Ivana Ašenbrenerová

Autorka vystudovala Fakultu sociálních věd UK v Praze, obor rozhlasová žurnalistika. Pracovala v Mladém světě, v časopise Maminka, Glanc, nyní je redaktorkou Marianne.cz Je spoluautorkou knihy Aromaterapie v životě ženy, autorkou knihy Co dělat, když dítě... a spoluautorkou knihy Velká kniha o mateřství II. Zajímá se o psychologii, pedagogiku, zdraví a životní styl, klasickou i alternativní medicínu.

Líbí se vám článek?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: