Vraťte spánek do normálu

  • Redakce uLékaře.cz
  • 14.1.2012
  • Aktualizace: 15.1.2012
  • Dobrý spánek

Každému se občas se stane, že nemůže v noci spát. Důvody toho, proč v noci bdíte a přes den vás přemáhá spánek, bývají různé. Hlavní je nepodléhat panice a nerezignovat – převrácený režim dne a noci lze opět vpravit do normálních kolejí. Inspiraci vám přinášíme v následujících řádcích…

Uklidněte se před spaním tichou relaxační hudbou
Uklidněte se před spaním tichou relaxační hudbou

Vsaďte na stereotyp a rutinu

Pokud je spánek v noci neklidný nebo chybí úplně, nestojí následující den většinou za nic. Prvním z kroků, které můžete proti tomu podniknout, je přemýšlet o rutině, která tělo i mysl připraví na spaní. Součástí této rutiny je pravidelný čas, kdy se budete každý den ubírat do postele, a to i o víkendech. Po „těšení se na spánek“ může následovat třeba uklidňující koupel. Zkuste do ní přidat olejíček z levandule, která má relaxační účinky. Po koupeli se věnujte čtení knihy, pak vypněte světla a ulehněte. Snažte se zavedeného stereotypu držet, neboť vaše tělo postupně připraví na to, že je čas spát.

A co ve dne?

K přípravě na kvalitní spánek patří i několik opatření, kterých je vhodné se držet přes den. Vyzkoušejte následující:

Doporučené téma: Léčba cholesterolu

Poslední článek:
Září je měsícem začátků. Už máte vybraný pohybový kurz?
Sportovní aktivity seniorů bývají většinou dost chudé. Chtěli byste konečně s nějakým cvičením začít a nevíte...  zobrazit téma

  • Nespěte ve dne! Pokud už opravdu musíte toto zásadní pravidlo porušit, dbejte na to, aby lehké zdřímnutí netrvalo déle než 25 minut.
  • Nepijte nápoje s kofeinem! Vyhněte se kávě, kolovým nápojům i černému čaji. A to nejen těsně před spaním, ale už několik hodin před ulehnutím. Alkohol někoho může sice uspávat, ale je docela možné, že bude mít efekt i opačný.
  • Před spaním nekuřte! Cigarety mají stimulační účinek a spánek oddálí.
  • Lůžko není kancelář! Snažte se neužívat postel ke kancelářským aktivitám. Počítač a dokumenty patří na pracovní stůl, lože slouží pouze pro spánek a sex.
  • Spěte ve tmě! Z pokoje, ve kterém spíte, odstraňte všechny zdroje světla. Svítící displej hodin či blikající světélko počítače vás může udržovat vzhůru. Pro spánek je důležitá tma.
  • Pomozte si hudbou! Tiché relaxační tóny či meditace před spaním jsou výborným prostředkem k uklidnění. Relaxační hudbu si můžete stáhnout i jako aplikaci z iPhone.

Kdy k lékaři

Zkuste všechno, co před nocí uklidní vaši mysl i tělo. Časem jistě přijdete na to, které techniky vám nejlépe pomáhají navodit spánek. Pokud by však vaše problémy se spaním přetrvávaly delší dobu, neváhejte se poradit s lékařem o dalším postupu.

(skl)

Zdroj: www.ehow.com

Líbí se vám článek?
+68 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Spánek | Od: TerezaB | 16.4.2016 12:39
Já bych taky radila neivestovat do léků, radši do
sebe co se týče času, udělat si vlastní rituál
každý večer, určitě to chvíli potrvá ale na druhou
stranu výsledek bude pak dlouhodobý. Já měla
problém s usínáním od prvního těhotenství,
možná i proto jsem hledala přírodní způsoby jak
s tím bojovat. Udělala jsem si skutečně rituál,
kdy každý večer v stejnou hodinu vypnu
veškerou elektroniku v pokoji, pustím si
relaxační hudbu a asi půl hodiny si čtu, tím se mi
unaví oči, pak si dám heřmánkový čaj, lehnu si
do postele kde mám svůj polštářek s levandulí a
když si takhle nato tělo navykne, pak samo si to
žádá ten spánek protože je nato nastavené :)
Doporučuju i tenhle článek http://www.picaso-
m.cz/zajimave-clanky/usinejte-s-prijemnou-vuni-
levandule/ též zajímavý pohled na usínání a v
levanduli se mnou souhlasí :)
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: