Akne

Dobry den! V obdobi puberty me trapilo akne. V 16 letech jsem zacala brat antikoncepci a ma plet byla hezka az do 25 let (antikoncepci jsem vysadila kolem 23. roku). Nyni je mi 28 let a akne me trapi znovu, a to v horsi forme (podkozni vredy). Je zvlastni, ze se mi "vyrazi" vzdy ve stejnou rocni dobu a stejnem miste (horni polovina zad, zacatkem roku nebo jara). Uz je to 3. rok, co jsem to zaznamenala. Doktorka mi predepsala Zineryt. Neprijde mi, ze by na zada pomohl... jim hodne ovoce a zeleniny, alkohol piju stridme, kourim asi 3 cigarety za mesic. Bylo mi receno, ze mam polycysticke vajecniky. Kdyz jsem byla mladsi, pila jsem hodne alkoholu, kourila a nespala dostatecne. Muze byt toto taky pricina? Pomohla by infracervena lampa? Dekuju za odpoved!

Odpověď odborníka:

Dobrý den, ano příčinou akné mohou být polycystické vaječníky, tím i hormonální nerovnováha. Zynerit jen jako samotná léčba nestačí, vždy je důležitá kombinace více látek. Kožní lékař by Vám měl předepsat vhodné přípravky, měl by zhodnotit stav kůže, zda lokální terapie (krémy, vodičky) stačí. Vy si například můžete koupit Skinoren krém, který se aplikuje 1xd na noc, pozor kůži je nutné hydratovat krémy, aby nedošlo k přesušení. Skinoren se nanáší na celý obličej a lokální antibiotikum, ve vašem případě Zineryt 2xd. Skinoren začíná fungovat až po nějaké době. Většinou se uvádí 4-6 týdnů. Pokud ale projevy přetrvávají měla byste to konzultovat se svým kožním lékařem a gynekologem. Hezký den, LRJ

MUDr. Lucie Růžičková Jarešová
MUDr. Lucie Růžičková Jarešová

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: L - DermaMedEst s.r.o

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: