Bolest na hrudi

Dobrý den, moje problémy začlaly zhruba před 2 lety, kdy jsem měla úraz hlavy, následně mi byla diagnostikována anémie, léky na chudokrevnost beru přes rok, krevní obraz bych měla mít akorát, ale železo musím stále brát. Jde mi o to, že od této doby (nevím, jestli to má nějakou souvislost) mě začaly trápit bolesti na hrudi - někdy bolest, někdy píchání nebo pálení, i po celém těle, může souviset s anémií? Co se týče vyšetření, absolvovala jsem vyšetření srdce - ekg, echo, zatěžové ekg, Holterovo monitorování 3 dny a vše v pořádku, bylo mi řečeno, že od srdce to být nemůže, když mám testy v pořádku a bolest se objevuje v klidu, ne při námaze, ale nikdo už nebyl schopný se o mě zajímat, tak nevím. Jinak trpím často i bolestmi zad, jsem často ve stresu. Bolesti na hrudi se nevyskytují ve stejné intervaly - někdy třeba měsíc nic a někdy zase několikrát do týdne. Co se týče léků, beru Sorbifer, Citalec a antikoncepci. Předem moc děkuji za Vaší odpověď.

Odpověď odborníka:

Dle popsaných vyšetření je malá pravděpodobnost přímého vlivu anémie na potíže. Evidentně přítomné funkční poruchy páteře, žeber, spojení s hrudní kostí, které jsou určitě provázeny svalovou dysbalancí však anemie může stupňovat, nemůže za potíže, potíže a bolesti jsou však výraznější než stejné u lidí bez anémie. To stekjné dělá i výrazná stresová a psychická zátěž. Aktivní léčba u zkušeného fyzioterapeuta spoku s cíleným cvičeníma přiměřeným pohybovým režimem může vše dostat na správnou míru. To vše platí za předpokladu, že anemie bude dobře reagovat na léčbu.

MUDr. Jiří Marek
MUDr. Jiří Marek

Specializace: Fyzioterapie
Pracoviště: Soukromá ambulance Praha, Brno - Klinika Naprapathy

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: