Bolest v oblasti bederni patere

Vazeny pane doktore, asi 3 mesice me boli v oblasti bederni patere, poprve jsem si problemu vsimla pri spanku, kdy jsem nemohla dlouho setrvat ve sve oblibene poloze. Pres den je to lepsi, nekdy ale citim mirnou bolest v hyzdich a zadni strane stehen. Neni to silna bolest, ale staly pocit bolestiveho tlaku v bedrech a hyzdich. Je mi 34 let a mam dve deti, nikdy jsem zadne zdravotni problemy nemela, ani s pateri. Pracuji v restauraci, takze jsem hodne na nohou. Temer vubec necvicim. Nemyslim si, ze bych mela problem s ledvinami ci gynekologicky problem - bolest neni zas tak silna. Ziju v USA. Dekuji Vam za Vasi odpoved.

Odpověď odborníka:

Bolest v bedrech se v těchto letech poprve dostavuje a je to znamením počínajících třeba i nevelkých degenerativních změn pateře. Bolest vychází ze změn v meziobratlových kloubech a také v meziobratlových ploténkách. Rovněž i obratle mohou mít na svých kostech a chrupavkách změny, výstupky, osteofyty. Ty moho ovlivňovat až tlačit na vystupující mišní nervy. Pokud bolesti nevystřelují do dolních končetin není situace závažná. Jistě je vhodné vyšetření na ortopedii včetně rtg, takové vyšetření je na místě. Vy sama můžete proti bolestem po celodenní námaze bojovat tím, že zvláště po práci budete cvičit. Cvičení započne vleže na koberci nácvikem relaxace, cviky najdete na internetu. Casto totiž bolí spasmus, svalové stažení na změny na pateři reagujících svalů a ty se musí uvolnit. Po uvolnění posílit. Cvičit stačí denně jen 10 minut zato , ale pravidelně. Jistě je vhodná i řízená rehabilitace, návštěva fyzioterapeuta, masáže. Jen krátkodobě nesteroidní antirevmatika typu Ibuprofenu když bolesti jsou větší. Jinak dle nálezu a vyšetření.

MUDr. Milan Navrátil
MUDr. Milan Navrátil

Specializace: Chirurgie a traumatologie
Pracoviště: Úrazová nemocnice v Brně

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: