Časté masivní otoky po arthroskopii kolene

  • Dotaz od: Petr Stejskal
  • Publikováno: 1.1.2010
  • uLékaře.cz

Dobrý den,před dvěma týdny jsem podstoupil arthroskopii kolene kvůli problémům trvajícím asi půl roku. Šlo o to, že se mi v koleně tvořily výpotky krve a po zátěži koleno natékalo. Během arthroskopie mi provedli distalizaci fem. úponu kvůli dg. stp.rpt. LCA gen. I. sin. Dále diagnostikováno sinovialitis gen hemorhagica I. sin. Problém je, že po operaci se mi neustále tvoří masívní výpotky v operovaném koleni. Už jsem podstoupil asi 5 punkcí a průmerně je punktováno 90ml krve(někdy dokonce víc). Otok se v koleně vždy vytvoří druhý den po punkci a roste. Hematologické vyšetření nic neprokázalo a během operace se prý jednoznačný zdroj krvácení také nenašel(během operace nekrvácelo). Ještě mám podstoupit revmatologické vyštření. Nevím v čem je problém, po operaci jsou otoky daleko horší, koleno je v ortéze, celý den v klidu, chlazeno a stejně je zase nateklé a zralé na punkci. Prosím o nějaké vysvětlení problému, jestli to krvácení souvisí s tím předoperačním nebo co by mohlo být zdrojem. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Bohužel takto nadálku skutečně nemohu posoudit, proč se v kloubu stále tvoří výpotek, pravděpodobně ani vaši ošetřující lékaři v tom nemají příliš jasno. Může jít jak o pooperační komplikaci, tak i o zcela odlišný problém - to, že vás odesílají na revmatologii, značí, že by mohlo jít např. o autoimunní či jiný zánět v kloubu, který se pak léčí zcela odlišným způsobem. Ale bez dalších vyšetření se blíže nemohu vyjádřit.

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Výpotek v koleni | Od: Tomáš Ježek | 7.6.2011 21:51
Mám stejný problém, mužu se zeptat jestli jste to nějak vyřešil?
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: