Fleky

Dobrý den, již delší dobu mám na kůži v pase dost velké hnědé fleky-někdy jsou tmavší jindy zase světlé.Nesvědí, ani se nějak jinak neprojevují. Mazala jsem je Clotrimazolem a stále stejné.Tak jsem šla na kožní a tam jsem dostala Doxybene atb. a bez výsledku. Můžete mi říct co to může být?? Přikládám fotku.Děkuji za odpověď Marcela L.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, paní Marcelo. Přiložená fotka je bohužel dost rozmazaná, takže těžko stav podle ní blíže posoudit. Může jít o mykózu (spíše nepravděpodobně vzhledem k dlouhotrvajícímu stejnému průběhu a také malé reakci na Clotrimazol), projev alergie, kožní změny při nějakém vnitřním onemocnění aj. V dotazu neuvádíte, co Vám bylo řečeno dermatologem jako diagnosa - jak Vám zdůvodnil nasazení antibiotik? Pokud se stav nezlepšil, je na místě kontrola u toho lékaře, se kterým je léčba řešena (tedy u dermatologa) - ten by měl stav přehodnotit. Obecně je ale vhodné řešit podobné potíže prvotně s praktickým lékařem - vzhledem k tomu, že déletrvající kožní potíže mohou mít opravdu souvislost s nějakým celkovým onemocněním by mělo konsultaci specialisty předcházet celkové tělesné vyšetření u něj a dle nálezu i event. krevní testy aj. Doporučuji tedy objednat se také k PL, pokud návštěva již neproběhla...

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: