Ibuprofen a žaludeční vředy

Využívám tuto formu dotazu, protože momentálně žiji v zahraničí. Mám podezření, že jsem si zadělal na žaludeční vředy, jelikož jsem asi posledních 6 měsíců užíval 3x týdně ibuprofen. Užívat jsem jej musel kvůli jiné léčbě která u mě probíhá a můj lékař o tom věděl a bohužel jsem nebyl informován o možném následku. Začalo to minulý týden ukrutnou bolesti žaludku cca 30-60 min po snídani a celkovou slabostí. Další příznak se projevil předevčírem (už nebyl takového rázu) opět po snídani a další projev byl dnes po snídani. (Slabší bolest pod hrudní kostí) Snídám víceméně pořád to stejné a problémy mě trápí zatím jen po snídani a nepravidelně. Je možné, že to jsou vředy a že odezní když vysadím ibuprofen? A jak bych si mohl pomoci sám? Pomůže mi něco na zředění žaludečních kyselin? Vím, že to takhle není nic moc na dálku, ale opravdu nevím jak jinak. Mockrát Vám děkuji.

Odpověď odborníka:

Davide, je možné, že máte skutečně podrážděný žaludek z nadměrného užívání Ibuprofenu, ten prosím vždy užívejte až po jídle, nikdy ne na lačno, možná by stálo za to vyměnit Ibuprofen za Panadol, nevím pro jakou nemoc tyto analgetika užíváte či potřebujete a zda by tedy bylo možné Ibuprofen vyměnit za jiný lék proti bolesti. Jistě jsou pro vás nyní vhodné léky na snížení acidity - kyselosti žaludku, např. tzv. Inhibitory protonové pumpy, mohl by Vám je předepsat Váš praktický lékař, či mohou být i volně prodejná (nevím v jakém státě se nacházíte), také bych Vám doporučila gastroskopické vyšetření k ověření nálezu v žaludku. S pozdravem, K. Jiříčková.

MUDr. Kristýna Jiříčková
MUDr. Kristýna Jiříčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Monse spol, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: