Kožní fleky/virážka, svědivé

Dobrý den, asi přes 14dny se mi udělal jako by velký flek(asi 1cm-kolem červený sušší, uprostřed do hněda) na trupu z boku(viz foto) nijak nesvědil,ale až ted po 14dnech se mi začaly vystvářet podobné,ale menší fleky a začalo to vše svědit. Zatím to mám po celém břichu, v oblasti břicha a pár na rukou. O co by se mohlo jednat? Žádnými alergiemi a a ni vyrážkou netrpím. Děkuji moc předem

Odpověď odborníka:

Dobrý den, dle popisu a obrázku by se mohlo jednat o onemocnění zvané pityriasis versicolor, toto onemocnění je zapříčiněné kvasinkami a může být vyvoláno např. nadměrným pocením, vlhkým prostředím, nevhodným oblečením (syntetická vlákna), reakcí na kortikoidní terapii, u žen užívanou hormonální antikoncepcí, atd. K léčbě se užívají krémy s antimykotiky jako např. Canesten, Clotromazol, Imazol, a další. Tyto přípravky jsou volně prodejné v lékárně, a měly by se používat alespoň po dobu 6 týdnů a to alespoň 2 týdny po vymizení příznaků. Ideální by bylo ovšem navštívit kožního specialistu, který vám může předepsat například také speciální mýdlo, či další krémy.

MUDr. Lucie Růžičková Jarešová
MUDr. Lucie Růžičková Jarešová

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: L - DermaMedEst s.r.o

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: