Krvácení mimo sedmidenní pauzu

Dobrý den, do loňského roku do léta jsem antikoncepci nebrala. Měli jsme jet na dovolenou, a potřebovala jsem si menstruaci oddálit. Proto jsem měsíc před začala brát antikoncepci s tím, že jsem brala dvě platíčka v kuse. Pak jsem pokračovala již normálně ale jinou antikoncepcí - Belara. Začala jsem krvácet mimo cyklus. Byla jsem na kontrole, kde mi řekly, že může trvat než si tělo zvykne, a tím, že jsem neudělala poprvé tu pauze, že se vše mohlo nějak rozhodit. Dostala jsem na to tenkrát norethistenor, u kterého se ale u mě objevily snad všechny nežádoucí účinky. Nemohla jsem ho dobrat. Také jsem měla nějaký špatný stěr z čípku a byla jsem odeslána ještě přímo k odborníkovi, který to zhodnotil jako nijak závažné a že pouze kontrola za půl roku. Od té doby mám krvácení v každém cyklu. Jen se to časově mění. a jednou je to 3 dny, jednou klidně 10. Občas mi přijde, že to přesně vychází na dny, kdy bych mentruovala, pokud bych tenkrát ty dvě platíčka za sebou nebrala. Takže se to v cyklu objeví v různé době. Jsem již objednaná opět na kontrolu v dubnu, nevím, jestli mi tedy antikoncepce nesedí, nebo proč to všechno? Děkuji Vám moc za rady.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, přípravek Vám skutečně nemusí sedět. Pokud ho užíváte již více než 3 měsíce, domluvte se se svým gynekologem na změně přípravku. Příčina špinění a krvácení může být samozřejmě i jinde, to je potřeba zhodnotit při prohlídce. Na kontroly choďte pravidelně podle doporučení.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: