Problémy s warfarinem

Dobrý den, měla bych dotaz ohledně léků warfarin, je to skutečně to pravé ořechové, co může člověku pomoci nebo spíše uškodit? Četla jsem, že se používá i jako jed na myši. Mému otci je skoro 70 let a již mnoho let trpí obezitou, srážlivostí krve a nepravidelným chodem srdce. Užívá warfarin, digoxin a prestarium. Ale není si moc jist, že mu konkrétně warfarin pomáhá, chodí k lékaři, který předepisuje warfarin každému důchodci, který tam chodí. Od té doby co tyto léky užívá, tak se mu zhoršilo dýchání, trpí únavou, každé ráno vykašlává krvavé hleny, má nucení častěji močit a též trpí bolestmi kloubů, což je asi ale pochopitelné k jeho hmotnosti(120kg). Proto bych se ráda zeptala, zda je warfarin nutné užívat nebo zda je nahraditelný nějakým "menším zlem"? Předem mockrát děkuji za odpověď. H.P.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, nevím proč přesně váš otec užívá Warfarin, ale dle medikace pravděpodobně má srdeční arytmii, tvz. fibrilaci síní. Při fibrilaci síní se užívá Warfarin jako prevence cévní mozkové příhody, protože se srdce stahuje nepravidělně a mohou se v srdci tvrořit krevní sraženiny. Tato sraženina se může utrhnout a vlétnout do cév, které zásobují mozek a vznikne cévní mozková příhoda. 80% cévních mozkových příhod je způsobena sraženinou, která vznikne v srdci při fibrilaci síní. Warfarin má i nežádoucí účinky, zvýšená krvácivost. Pokud váš otec po ránu vykašlává krev, bude vhodné vyšetření na plicní nebo interní ambulanci po domluvě s ošetřujícím lékařem. Existují preparáty, které působí jako Warfarin a jsou bezpečnější. Vždy je nutné individuálně zvážit nasazení léků.

MUDr. Zbyněk Cejnar
MUDr. Zbyněk Cejnar

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Krajská nemocnice Pardubice, interní klinika- kardiologické oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+28 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: