Točení hlavy,vysoký tep

Dobrý den! Již dvakrát jsem vás prosil o radu,vždy jste pomohli.Teď píši potřetí,ale za svou mámu.Má problémy s rovnováhou při chůzi-velice se jí prý točí hlava.Má 85 let a koncem roku si zlomila nohu v krčku.Do té doby bylo vše úměrné věku.Po vyléčení zlomeného krčku ale nastala změna-hlava se jí točí tak,že s berlou chodí jen tam,kde se může přidržovat zdi.Jít ven nebo do zahrady odmítá i přes nabízený doprovod-že by se někde vyvrátila.Také si stěžuje na neustále vysoký tep-až 120.Prosím tedy za ní o radu-obvodní doktor nepomohl-čím může být způsobeno neustálé točení hlavy a ten vysoký tep.Z prášků užívá Cardilan,Oxyphylin a hořčík.Tlak má normální-140/80.Pitný režim dodržuje.Děkuji za mámu za radu. S pozdravem Frant.Marek,Olomouc. E-mail : frant.marek@atlas.cz

Odpověď odborníka:

Točení hlavy může být vyvolané poruchou prokrvení mozku (aterosklerosa), což celkem patří k tomuto věku a úraz mohl tyto změny urychlit. Další příčinou je onemocnění krční páteře či vnitřního ucha - rovnovážného ústrojí. Doporučuji navštívit neurologa. Co se týče léků, od nich to pravděpodovně nebude,( nevím, proč vaš maminka bere navíc ten hořčík, který je obsažen v Cardilanu, ae asi to máte na doporučení lékaře.) S vysokým tepem by se mělo něco dělat, to by však mělo být v kompetenci praktického lékaře ( nasazení betablokátorů?)

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: