Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Vyrážka po antibiotikách

Reklama

Užití antibiotik má svá rizika, mezi něž patří alergie na danou látku. Objevila se u vás při užívání antibiotik vyrážka nebo zarudnutí kůže? Dostavilo se svědění a pocit horka? Nebo bolest břicha či dechové potíže? To vše může být způsobeno právě alergickou reakcí na podané antibiotikum, která může v nejzávažnějších případech přejít až v anafylaktický šok.

Popis nemoci

  • Pravá alergie je zprostředkována IgE protilátkami, na které by měl být dotyčný/á testován/a.
  • Lze ji zaměnit za přecitlivělost na některou ze složek tablety, což mohou vyloučit právě krevní testy.
  • Velký alergenní potenciál má penicilin, před podáním jiných antibiotik ze stejné skupiny je nutné vyloučit zkříženou alergii.

Obvyklá léčba

  • Potvrzení alergie pomocí krevních testů na protilátky.
  • Neužívání antibiotické látky působící reakci a někdy ani ostatních látek ze stejné skupiny antibiotik.

Rizika neléčení nemoci

  • Při podání antibiotika, na které má člověk alergii, může dojít až k rozvoji život ohrožujícího anafylaktického šoku.
  • Při opakovaném podání takové látky jsou reakce intenzivnější a nastupují dříve.
Reklama
Reklama
Zavřít