#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS#
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Do ordinace, nebo na internet? OZP jako první proplácí konzultace s lékařem online

Magda Snížková 5.3.2020

Spoustu času a starostí spojených s vyhledáváním, objednáváním a návštěvou správného lékaře si nyní mohou ušetřit stovky tisíc pojištěnců Oborové zdravotní pojišťovny (OZP). Ta jim totiž nově nabízí prostřednictvím společnosti uLékaře.cz možnost konzultace jejich zdravotního stavu s lékařem online a v případě nutnosti je ke specialistovi také objedná.

OZP
Online medicínská poradna pro pojištěnce OZP funguje v pilotním programu od 3. února 2020

Oborová zdravotní pojišťovna je první zdravotní pojišťovnou u nás, která začala svým pojištěncům takové služby nabízet.

„Pokud nepotřebujete akutní ošetření, počkáte si na radu lékaře raději doma či v práci, nebo si posedíte v čekárně?“ ptá se Ing. Radovan Kouřil, generální ředitel OZP. Protože odpověď většiny z nás je zřejmá, rozhodla se pojišťovna rozšířit své dosavadní služby poskytované Asistentem zdraví OZP také o služby uLékaře.cz.

„Vzdálená konzultace s lékařem je pohodlná jak pro pojištěnce, tak pro lékaře,“ vysvětluje Kouřil. „Pomáhá zvyšovat dostupnost odborníků a má nezpochybnitelný přínos i v prevenci, neboť umí k lékaři, byť vzdáleně, přivést dřív i ty, kteří by jinak s návštěvou ordinace ať už z časových důvodů, či ostychu otáleli,“ pokračuje. V neposlední řadě šetří i peníze zdravotnímu systému, protože zvyšuje jeho efektivitu.

Praktik odpoví do 6 hodin, specialista do dvou dnů

Službu pro OZP zajišťuje společnost uLékaře.cz. Odpověď praktického lékaře garantuje do šesti hodin od podání dotazu, odpověď specialisty pak do 48 hodin, včetně víkendů a svátků. Pokud z položeného dotazu vyplyne, že by měl pojištěnec navštívit lékaře osobně a nechat se vyšetřit, kontaktuje ho sestra a domluví se s ním na termínu návštěvy. Do jednoho pracovního dne pak kontaktuje sestra ty pojištěnce, kteří si rovnou požádali o návštěvu lékaře.

„Cílem naší služby je ulehčit lidem práci s klepáním na dveře ordinací, čekáním a vůbec s výběrem toho správného specialisty,“ vysvětluje MUDr. Tomáš Šebek, chirurg a zakladatel společnosti uLékaře.cz. „Moderní technologie umožňují lékaři a pacientovi potkat se co možná nejrychleji, kdykoliv a za jakýchkoliv okolností. Naše statistiky potvrzují, že i když si naše služby z počátku oblíbily zejména mladší ročníky, dnes už naši službu využívají lidé všech věkových kategorií a jejich dotazy jdou napříč všemi odbornostmi,“ vysvětluje.

O tom, že služby, které poskytuje společnost uLékaře.cz, nejsou ve světě ničím neobvyklým, svědčí i příklad našich sousedů.

„Ve venkovských oblastech Bavorska už lidé běžně navštěvují svého praktického lékaře prostřednictvím videohovoru. Z konzultace si pak odnášejí buď doporučení, aby si v lékárně vyzvedli léky na běžná onemocnění, anebo doporučení, aby dojeli do města na vyšetření a osobní konzultaci,“ popisuje široké využití telemedicíny v praxi MUDr. Tomáš Šebek.

Lékaři poradí a sestry objednají

Online medicínská poradna pro pojištěnce OZP funguje v pilotním programu od 3. února 2020. Za tu dobu vyřešila už 143 požadavků – 76 dotazů se týkalo zdravotního stavu, přičemž 23 lidí z uvedeného počtu bylo následně objednáno k lékaři a 67 pojištěnců se nechalo rovnou k lékaři objednat (viz pozn.). V plném provozu, který začal 3. března 2020, očekává OZP zájem ještě větší.

Kromě dotazů na zdravotní stav poskytuje OZP svým pojištěncům také odpovědi na otázky týkající se dostupnosti a kvality zdravotních služeb, zajistí názor druhého odborníka (tzv. second opinion) nebo pomůže vysvětlit lékařskou zprávu tak, aby jí klient porozuměl. Pojištěncům poradí také ohledně jejich pacientských práv. To vše je možné získat na telefonní lince Asistent zdraví OZP – 844 111 000 nebo e-mailu asozp@ozp.cz.

Dotazy týkající se zdravotního stavu či požadavek na objednání k lékaři mohou zadat pojištěnci OZP prostřednictvím aplikace VITAKARTA. V té je už zaregistrovaných půl milionu lidí – alespoň jednou do roka ji využije čtvrt milionu pojištěnců. Více než 60 tisíc pojištěnců má pak VITAKARTU ve svém mobilu. Využití VITAKARTY je pro pojištěnce výhodné i v tom, že při zadávání dotazu nebo požadavku na objednání k lékaři nemusejí znovu vyplňovat všechny své údaje, protože aplikace si je už pamatuje.

„Právě Oborová zdravotní pojišťovna je díky obrovskému množství aktivních uživatelů VITAKARTY v nejlepším postavení začít v České republice poskytovat služby distančního poradenství s lékařem,“ říká generální ředitel pojišťovny Ing. Radovan Kouřil. „Máme více než půl milionu lidí, kteří už nějakým způsobem využívají technologie k péči o své zdraví. Díky tomu jsme sesbírali spoustu zkušeností a zpětné vazby, jak telemedicínu dělat správně,“ uzavírá.

Redakce uLékaře.cz

Pozn.: Uvedená data jsou aktuální k 2. 3. 2020.

Doporučujeme

Čtěte více

Dnešní chirurgické možnosti u artritidy drobných kloubů ruky

Revmatoidní artritida ale i osteoartritida postihují často zánětlivým procesem...

Dny slunce aneb zdarma vyšetření od lékáren BENU

Dbejte o své zdraví! I sluníčko může být nepřítel! Přijďte si nechat zdarma...

Do bazénu s lupénkou? Proč ne!

K létu patří pobyt u vody. Jednou z možností, kam vyrazit za plaváním, je i...

Do cestovní lékárničky přibalte i homeopatika

Dovolená v běžných, ale také v exotických destinacích s sebou může přinést celou...

Do fitness centra raději večer nechoďte

Moderní život se odehrává rychle a každý den je naplněn činnostmi. Vypravit...

Do hor vyrazte jen s patřičným vybavením

Pobyty na horách, zdolávání výškových překážek, vůně čerstvého vzduchu a nádherné...

Do jaké míry ovlivňuje inkontinence kvalitu života?

Močová inkontinence je velice stresující stav, který zasahuje snad do všech...

Do jaké míry zabrání preventivní léčba nevolnosti po chemoterapii?

Nejste si jistí, zda má smysl užívat preventivní léky proti zvracení a nevolnosti,...

Do které ze tří skupin patříte, co se týče léčby běžného nachlazení?

Přecházíte rýmu a čekáte, že jak přišla, tak taky odejde? Nebo si vaříte jeden...

Do lázní pro zdraví kloubů

Lázeňská léčba je jednou z nejstarších metod, jak bojovat s revmatoidní artritidou....

Do školy – poprvé s brýlemi

Úspěšná návštěva očního lékaře je jenom polovina úspěchu na cestě k lepšímu...

Do školy později? Jen na doporučení odborníků!

Odklad povinné školní docházky představuje opatření, díky němuž lze předejít...

Do tanečních s roztroušenou sklerózou? Ano!

V boji s roztroušenou sklerózou je každý pohyb prospěšný. A víte, co může být...

Do života s RS patří cvičení, zdravá strava, ale i zábava

Zdravý životní styl je při onemocnění roztroušenou sklerózou stejně důležitý...

Doba přežití pacientů se srdečním selháním se díky pokrokům v léčbě stále prodlužuje

Srdce může někdy selhávat jen na levé, nebo jen na pravé straně. Na co se v...

Doběhněte si pro zdraví

Běh, jogging, rychlá chůze. To vše patří mezi aerobní aktivity. Při aerobním...

Dobrá biologická dostupnost je základem účinné léčby

Na doplňky stravy se někdy díváme s nedůvěrou a pochybami o účinnosti obsažených...

Dobrá komunikace s lékařem – základ úspěšné léčby

Mluvit spolu a rozumět si je základ každého dobrého vztahu. Nejinak je tomu...

Dobrá zpráva pro manželky - léky na erekci pro zkvalitnění manželského sexu

Podle průzkumy agentury STEM/MARK používají pacienti léky na erekci převážně...

Dobrý zrak je pro školáky nutností

Zrakové vnímání umožňuje člověku získávat podstatnou část informací. Podobně...

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS##MICRODATA#