Těhotenství bez pocitu těžkých nohou? Jde to!

Těhotenství je krásný čas očekávání miminka, řada žen má však toto období znepříjemněné různými obtížemi. Mezi časté problémy patří křečové žíly a pocit těžkých nohou. Tomu lze ale částečně zabránit. Devět měsíců si tak opravdu můžete užít s nohama lehkýma jako pírko.

Dávejte si nohy nahoru, jak je to jen možné
Dávejte si nohy nahoru, jak je to jen možné

V těhotenství dochází vlivem hormonů k oslabení cévní stěny a rozšíření žil. Také rostoucí děloha a její tlak na cévy dolních končetin mají na tuto nepříjemnou záležitost vliv. Odtok krve žilami je narušen – dochází k městnání a k tvorbě křečových žil.

Opatrnost a prevence se vyplatí

Pokud jste křečovými žilami trpěla již před těhotenstvím, je dobré nohy pravidelně sledovat a při jakémkoliv zhoršení se poradit s gynekologem nebo praktickým lékařem. V průběhu těhotenství se totiž mohou křečové žíly ještě zvýraznit nebo nepříjemně zanítit.

 

Kompresivní punčochy jako nezbytný pomocník

Od určitého stupně křečových žil vám lékař může doporučit a předepsat kompresivní punčochy. I v případě, že vás křečové žíly ještě tolik neobtěžují, by bylo dobré punčochy nosit preventivně. Zabrání nepříjemnému zhoršení problémů, dokud je čas. Kompresivní punčochy navíc nejen uleví pocitu těžkých nohou a podpoří krev vracející se zpět k srdci, ale mohou zabránit i tak nepříjemné a život ohrožující komplikaci, jakou je žilní trombóza. Vytvoření žilní sraženiny je v těhotenství a u žen s křečovými žilami pravděpodobnější a může vyústit i v nebezpečnou plicní embolii.

6 tipů pro lehčí nohy bez křečových žil:

  1. Hoďte si nohy nahoru – A to tak často, jak je to jen možné. Pokud to vaše práce dovoluje, klidně si nohy položte i během pracovní doby na stůl. A pokud by to váš šéf nesnesl, aspoň si pod stolem nohy pořádně protáhněte a pohodlí si udělejte, jakmile přijdete domů.
  2. Vyhněte se dlouhému sezení a stání – V práci choďte pěšky do schodů i ze schodů, kdykoliv se najde nějaká záminka se zvednout, tak jí využijte. Stání se v dnešní době nevyhneme, zkuste ho ale zkrátit na minimum. Gentlemani v našem okolí mizí, a proto se nestyďte požádat někoho z pánů (pokud se sám nedovtípí), aby vás pustil sednout.
  3. Dopřejte si masáž – Tento luxus si můžete dopřát sama a každý den – proklepejte si nohy a lýtka dlaněmi a pak jemnou masáží podpořte tok krve směrem k srdci.
  4. Skotské střiky – Každý večer po náročném dni nohy osprchujte – nejvíce jim prospěje, pokud budete střídat teplý a studený proud.
  5. Punčochy už od rána – Pokud vám lékař doporučil kompresivní punčochy, navlékněte si je už ráno – ještě než vstanete z postele – a noste je celý den.
  6. Hýbejte se – Pravidelným pohybem prospějete nejen svým nohám. Vhodné je třeba plavání, pravidelné procházky nebo speciální cvičení pro těhotné, které vychází např. z jógy nebo z pilates.

(hak)

Zdroj: http://www.deine-schwangerschaft.de/tipps-gegen-schwangerschaftsbeschwerden/krampfadern-varizen-und-schwere-beine/

Autor článku:

MUDr. Hana Králová

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x