Zachrání hořká čokoláda kuřáky?
Hořká čokoláda může pomoci zlepšit elasticitu cév kuřáků. Tento objev učinili vědci ze švýcarského Curychu pod vedením doktora Roberta Cortiho a uveřejnili jej v časopisu Heart.
Čokoláda má sice pozitivní vliv, ale lepší je přestat kouřit úplně
Průběh studie
Do studie bylo zahrnuto celkem 25 kuřáků. Ti byli rozděleni do dvou skupin. První z nich konzumovala denně hořkou čokoládu obsahující 74% kakaa a druhá konzumovala bílou čokoládu bez kakaa. Vědci hodnotili stav krevních destiček a elasticitu cév horní končetiny.
Hořká nebo bílá?
Výsledky studie ukázaly, že bílá čokoláda neměla na sledované parametry žádný účinek. Naopak hořká oba sledované parametry signifikantně zlepšovala a její účinek přetrvával po dobu osmi hodin. Za dvě hodiny po požití hořké čokolády došlo rovněž k vzestupu celkového stavu antioxidantů v těle.
Nejlepší je přestat
Vědci uvedli, že přes své pozitivní účinky hořká čokoláda bohužel nedokáže zvrátit škodlivý vliv kouření na lidské zdraví.
Zdroj:
Časopis Heart