Bolavý jazyk

Dobrý den, paní doktorko, jsem alergik, užívám Zenaro, asi tak před měsícem se mi na jazyku udělal bílý povlak a afty/vřídky, také praskliny. Jsem neustále zahleněný, může to být od alergie, jak je oslabený imunitní systém? Dnes jsem byl u obvodní lékařky a ta mi provedla výtěr z jazyka, aby se vyloučily či potvrdily bakterie. Řekla mi, že to může být způsobené prodělaným kašlem, který jsem měl v zimě a užíval jsem 3 týdny antibiotika. Že ty bakterie, které způsobovaly kašel, že tam mohou ještě být. Mám strach, že se může jednat o něco závažnějšího. Pořád, když si čtu, co by to mohlo být, tak čtu HIV atd.. Což v mém případě se dá zcela vyloučit. Dále jsem si někde dočetl, že to může mít souvislost s atopickým ekzémem, který také mám. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den a hezké léto.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, příčin Vaších obtíží může být více. Sliznice alergika je citlivější. Je dobře, že budou provedené výtěry. Dále byste měl zvýšit příjem vitamínů, hlavně vit. B. Dále by se mělo pomyslet na reflux žaludečních šťáv až do horních cest dýchacích, při tomto onemocnění jsou také podobné obtíže. Zkuste vyměnit zubní pastu a pravidelně vyplachovat dutinu ústní ústní vodou.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: