Kopřivka, alergie, kožní problémy

Dobrý den, mému bratrovi se na kůži objevila vyrážka. Přetrvává to již déle jak měsíc. U lékaře absolvoval několik vyšetření, dostal antihistaminika. Poté byl nemocen a ještě se to zhoršilo. Nemoc přetrvávala, a tak lékař předepsal antibiotika. Po těch se nemoc i vyrážka rychle zlepšily. Dostal druhé balení. Po několika dnech se mu vyrážka opět objevila a přetrvává doposud. Na kontrolu jde až na konci měsíce, tak by nás zajímal druhý názor. Zkoušeli jsme postupně vysazovat všechny možné druhy potravin (z důvodu podezření na alergii), žádné nové přípravky nebo oblečení nemá. Nic nepomáhá. Bratr si spojuje začátek vyrážky s dobráním antibiotika Amoksiklav. Teď dostal Augmentin, kde je léčivá složka stejná, tak nás napadla spojitost. Vyrážka je nejvýraznější ráno, během dne lehce mizí, ale zůstávají po ní mapy. Velmi svědí. Dnes se mu udělaly i dva čepy na mandlích. Děkuji za Váš čas

Odpověď odborníka:

Dobrý den, kožní dermatitidy mohou provázet různá infekční onemocnění - příčina tedy může být infekční. Samozřejmě nelze vyloučit i vliv medikace Augmentinu /ale vyrážku měl již před užíváním tohoto léku - pokud jsem to dobře pochopila/.Nevím jaká vyšetření byla provedena, ale doplnila bych ještě vyšetření na infekční mononukleosu, jaterní testy. Vhodné by bylo doplnit i alergologické vyšetření. Zatím bych antihistaminika nevysazovala.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: