Krvácení z nosu, které neustává + rýma

Obracím se na Vás s dotazem ohledně mého otce (50). Začnu informací, že bere prášky na ředění krve a na tlak. Dostal rýmu a v pátek ráno mu začala téct z nosu krev a stále neustávala. Prášky na ředění vysadil. Teprve v podvečer, když stále tekla šel na pohotovost, tam mu dali (nevím jak se tomu zákroku říká, ale prý to bylo velmi bolestivé) do dutiny nosní dlouhý tampón napuštěný v nějaké vazelíně. Byl propuštěn domů a v pondělí šel k interní paní doktorce na konzultaci prášků a na ORL na vyndání tampónů z nosu. Ihned po vyndání krev opět začala téct, i když mu asi 3x měřili tlak, který byl v pořádku. Opět tampóny do nosu. Paní doktorka na ORL mu předepsala antibiotika Xorimax na rýmu a teplotu. Ještě dodala, že kdyby krev tekla i přes tampóny, tak má ihned přijít a zákrok by se musel opakovat už pod narkózou, protože je to opravdu velmi bolestivé. Prosím poraďte, co dělat. Už je to tři dny, co mu krev teče. Rýma se tlačí i přes tampóny ven a způsobuje teplotu. Otec jezdí s kamionem, takže je přes týden pryč. Ani neví, co by měl dělat, kdyby se mu spustila krev v týdnu a neustávala, když je v zahraničí a vrátit se jen tak nemůže. Velmi děkuji za odpověď a Váš čas.

Odpověď odborníka:

Krvácení z nosu má přičiny celkové, či místní.

U Vašeho otce by mělo být jednoznačně objasněno,jaké má hodnoty krvácivosti a srážlivosti.Po vysazení léků na "ředění krve " nedojde ihned k jejich normalizaci a není to ani žádoucí.
Stejně tak by měl být opakovaně sledován krevní tlak .

Stran lokálních příčin je jasné,že stav nosních sliznic zhoršila probíhající rýma.

Je nutno zjistit,ze kterého místa v nose tatínek krvácí.
To je při akutním krvácení obtížné a místo krvácení,se často objasní až po odstranění tamponády/to je ten nepříjemný výkon,který tatínkovi dělali/.

Většinou jsou zdrojem krvácení drobné cévky na septu nosním blízko nozder.V tomto případě
by měla přední tamponáda na 48 hod stačit.
Pokud krvácení neustává - samozřejmě při normálních hodnotách TK a již uvedené krvácivosti a srážlivosti krve - je zřejmě příčina hlouběji v nose.
Pak je nutno krvácení zastavit podvázáním,či přerušením cévy,ze které pacient krvácí,což je výkon,který je nutno provádět v celkové narkoze.

Rozhodně bych tatínkovi nedoporučovala,aby odjížděl,dokud se jeho zdravotní stav neupraví.

Zdravím.

MUDr. Ludmila Marie Lahodová
MUDr. Ludmila Marie Lahodová

Specializace: Ušní, nosní, krční
Pracoviště: Soukromá ORL ordinace, Olomouc

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x