Mensturace

Dobrý den, chtěla bych se zeptat za svou kamarádku. Je jí 19 let, dva roky brala hormonální antikoncepci. Nyní ji asi půl roku nebere. Mensturaci od ukončení HA nedostala, jen tehdy, když si došla na gynekologii pro injekci, ta ji krvácení vyvolala, ale jen asi na dva dny. Teď už zase ne. K tomu má ještě problém s kvasinkami. Miška byla již asi u dvou gynekologů a všichni cpali antibiotiky a pod. Výsledek se spíše zhoršoval. Tak už neví, co má dělat. Lékařům moc nevěří a mám problém ji někam vůbec dostat. Jak teď postupovat...?děkuji moc za Vaši radu!!!

Odpověď odborníka:

Dobrý den, co se týče problémů s menstruací, podrobně je vyšetřují pouze na gynekologii. Nicméně lze se poradit s praktickým lékařem - ten může zkontrolovat celkový stav a zjistit, zda se na poruše menstruace nepodílí například porucha činnosti štítné žlázy nebo jiná negynekologická porucha. Také může kamarádce doporučit jiného gynekologa nebo gynekologické pracoviště. Co se týče kvasinek, léčba bývá někdy svízelná a dlouhodobá - chce to trpělivost, kromě užívání antimykotik (ne antibiotik, ta jsou proti bakteriím, ne proti kvasinkám) nosit vzdušné prádlo, omezit sladkosti a cukr, po pohlavním styku se vymočit a omýt a vždy by se měl léčit i sexuální partner, i když nemá obtíže. A také o kvasinkách říci praktickému lékaři - někdy stav zhoršuje negynekologická porucha, např.zvýšená hladina cukru v krvi nebo porucha imunity.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: