Neustálá nevolnost po vysazení anzidepresiv

Dobrý den, Před 3 roky v těhotenství se u mě rozvinula agorafobie nebo situační úzkost, která se projevuje panikou a žaludeční nevolností (silné pocity na zvracení). Nemohu chodit do obchodů, jezdit MHD, vadí mi uzavřené prostory s lidmi apod. Už rok docházím na psychiatrii a vyzkoušela jsem již antidepresiva Cipralex, Deniban, Aurorix a Velaxin. Vše bez jakéhokoliv pozitivního účinku, zato mnoho nežádoucích. Naposledy jsem brala 3 týdny Velaxin, ale od počátku jsem měla silné nevolnosti. Na popud lékařky jsem ho naráz vysadila. Už jsou to 3 měsíce,ale stále mi přetrvávají ty celodenní nevolnosti. Jediné, co na to trochu pomáhá je neurol, což není dlouhodobé řešení. Může ta nevolnost být ještě po tom Velaxinu nebo už to je nějaká neuróza? A lze s tím něco dělat? Teď nic kromě neurolu neberu. Přeji hezký den.

Odpověď odborníka:

Vážená, milá a nešťastná paní Petro, je dost nepravděpodobné, že by obtíže související s krátkým podáváním venlafaxinu přetrvávaly po tak dlouhou dobu, spíš bych řekl, že jde o jejich nešťastné neurotické zafixování. Pomáhá-li Vám neurol, je možné usuzovat, že jsou spíše součástí komplexu úzkostných projevů; při úzkosti se totiž odkrví nejen povrch těla (chladné ruce), ale také )trobmí orgány, což je prožíváno jako různým způsobem vyjádřená a různě silná nepohoda. Radit léčebný postup na dálku nelze – jediná možná rada je: obrátit se na svou ošetřující lékařku. Přeji Vám rychlé yvřešení obtíží, klidné Vánoce a lepší rok 2013.

MUDr. Radkin Honzák, CSc.
MUDr. Radkin Honzák, CSc.

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: asistent Ústavu všeobecného lékařství 1. LF UK Praha, sekundární lékař PL Bohnice, ambulantní psychiatr IKEM, ambulantní psychiatr REMEDIS

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: