Nevysvětlitelné vracející se horečky 39°

Dobrý den, již měsíc jsem na neschopence, vše začalo únavou, bez teplot, v krku jsem měl v ústí do krku zelenobílý hlen a bílý jazyk, po 3 dnech jsem vyrazil za obvodním lékařem a ten bez výtěru usoudil že to je na antibiotika a nasadil penicilin tbl. Penbene, do příštího dne rána jsem se skoro po celém těle osypal lupénkou, pan doktor byl na školení a byl pátek, tak jsme po domluvě antib. vysadili a v pondělí mi byl v vzat výtěr z krku a za 3 dny bylo v nálezu Streptokokus sk.C, byly mi nasazeny jiné antibiotika Biodroxil na 6 dní, poslední den užívání mi doktor vzal výtěr z krku, výsledek byl poté negativní. V ten den v úterý mi poprvé začaly vysoké horečky až 39.4 poté nasazenen Panadol na snížení tepl., to trvalo i následující den, poté se teplota bez léčby najednou snižovala a následujících 6 dní nebyla, ukončil jsem neschopenku a těšil se do práce, ve středu 1.5. od dopoledne se opět teploty vrátily a večer byly opět 39.2°, ve čtvrtek 2.5. jsem byl za obvodním a bez výtěru a odběrů mi nasadil antibiotika Ospen 1500 na 10 dní, vysoká teplota trvala 3 dny a od soboty 4.5. do včerejška 6.5. byla okolo 37.1 i nižší, dnes opět se mi vrátily horečky. Léčím se na lupénku mastmi + Metotrexát 15 mg týdně, od roku 2007 mám Chrohnovu chorobu, od roku 2011 biologická léčba + tbl.Asacol, NIKDY jsem od střev nebo infúze neměl horečky a vše dobře snášel. Máte vysvětlení proč se mi po 4-5 dnech bez léčby objeví vysoké horečky a po 2-3 dnech jen snížením Panadolem zmizí a opět se vrátí? Antibiotika beru zbytečně! Každý den ráno mám zelenobílý hlen v ústí do krku, jinak jsem téměř bez příznaků. Nemohlo by jít o Momonukleózu? obvodní mě už musí někam odeslat a nabrat odběry. Moc díky za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, jasné vysvětlení pro Vaše potíže Vám bohužel nenabídnu, zvýšená teplota může mít celou řadu příčin - vzhledem k ostatním symptomům (krční potíže...) lze uvažovat i o Vámi zmiňované mononukleóze, ale zdaleka ne jen o tomto. Stav si jistě žádá podrobnější vyšetření i vzhledem k tomu, že i když jste teploty ke svým chronickým chorobám (Crohn) nikdy neměl, nelze tuto souvislost také vyloučit a hlavně berete léky, které snižují imunitu a tedy je třeba při navracejících se horečkách uvažovat i o méně obvyklých příčinách než je infekce horních cest dýchacích. Rozhodně není na místě další ATB léčba "naslepo" - k tomu lze poznamenat, že pokud jste měl po Penbene nějakou kožní reakci s násl. vysazením léku, je poněkud zvláštní nasadit Vám lék stejného složení (Ospen) znovu. Nález Streptokoka skupiny C může, ale také nemusí s Vaším problémem souviset - vzhledem k tomu, že tato bakterie může být někdy přítomna i u zdravých lidí. Doporučuji tedy rozhodně zajít znovu za Vaším praktickým lékařem a domluvit se s ním na dalším postupu - odběrech krve aj., aby se příčina stavu a tudíž i vhodná léčba určila co nejdříve.

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x