Pálení pochvy

Dobrý den, již 4 roky jsem léčena pro opakované záněty pochvy (mykózy, streptokok), které se opakují každý měsíc až dva měsíce. Preventivně užívám laktobacily, candivac, femivaxinum, brusinky, vitagyn, někdy rosalgin, používám probiotické tampóny, mýdlo pro intimní hygienu, nosím jen bavlněné prádlo a stravuji se zdravě. Přítele mám celou dobu stálého, na vyšetření byl bez nálezu. Problém je v tom, že někdy cítím poševní dyskomfort i po léčbě a několikrát i v době, kdy jsem měla stěry v pořádku. Přesto cítím pálení v pochvě a poševní oblasti, které je více intenzivní při a po styku(chráněném), ale i při a po zavádění gynekologických zrcadel, tampónů a i na dotyk. Může to být pouhý následek zničené poševní mikroflóry? Nebo se může jednat o vulvodynii? Ještě dodám, že užívám antikoncepci Daylette. Předem děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, vulvodynii nemůžu zcela vyloučit. Pálení může být však např. také alergického nebo jiného původu. Alergii můžete mít jak na některý z přípravků, který používáte, tak také na mycí a prací prostředek, aviváž, parfemované slipové vložky, kondom atd. Pokud cítíte pálení pouze v případě bakteriálního či mykotického zánětu, tak to samozřejmě vulvodynie není.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
-4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x