Pocit nafouknutého břicha a střídavý průjem

Dobrý den, paní doktorko, zhruba od léta mám obtíže v oblasti břicha, střídavě mám průjem a čas od času mě bolí břicho třeba během dopoledne, ale pak to zase odezní. Problémy začaly po operaci zubů moudrosti a tedy po velké dávce analgetik a poté i antibiotik. S pomocí výživové poradkyně jsem upravil i jídelníček a pomocí speciální osobní váhy mi bylo zjištěno, že mám horší průchodnost střev a tedy nejspíš i zažívání. Nicméně problémy neodezněly ani po úpravě jídelníčku. Chtěl bych se zeptat, co by mi mohlo pomoci. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, doporučila bych dále navštívit praktického lékaře, aby mohl provést odběry krve, odeslat Vás na UZ břicha nebo kolonoskopii. Bohužel analgetika i antibiotika mohou způsobit změny, poruchy na sliznici trávicího traktu a poté dojde ke špatnému trávení. Může se jednat i jinou poruchu např. zvýšenou funkci štítné žlázy, slinivku břišní, žlučník. Vyhledejte lékařské vyšetření.

MUDr. Vladimíra Cejnarová
MUDr. Vladimíra Cejnarová

Specializace: Praktické lékařství

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: