Problém s erekcí po užití léku cialis

Dobrý den, je mi 24 let, mám dva měsíce novou partnerku a před prvním stykem jsem se bál selhání, resp. predcasneho vyvrcholení (po delší pauze), tak jsem si po doporučení od kamaráda obstaral žluté pilulky cialis na černém trhu. Vysledek byl natolik kladný, erekce pevná s velmi dlouhou výdrží, že jsem pilulku uzil jeste 3 x po sobe, temer kazdy vecer. Je to zhruba týden od poslední pilulky a registruju problém s udrzeni erekce, jak s partnerkou tak pri masturbaci, která byla dříve bez problému. Tak se chci zeptat zda nemohlo dojit vlivem těchto léků k poruše erekce. Děkuji

Odpověď odborníka:

Cialis (tadalafil) je lék, který pomáhá navodit a udržet erekci při sexuální stimulaci, ale i spontánní noční erekce a erekci ranní - jedná se tedy o čistě "periferní" účinek, tzn. o účinek na cévní řečiště v penisu. proto bez sexuální stimulace nebo bez běžných fysiologických podnětů v období spánkua při probuzení erekce nenastane. Řekněme, že činí z penisu poslušnějšího a ochotnějšího sluhu. Zdá se, jak naznačujete, že probléme je spíše v oblasti psychologkcé - popisujete, že jste měl pochybnosti - a proto jste lék užil. Zdá se, že zaměření na kvalitu a trvání erekce mohou být příčinou selhávání erekce, resp. jejího předčasného odeznění, jak při masturbaci, tak při koitu. (Jakékoli sledování a zaměření pozornosti i mimovolně na cokoli, co má probíhat spontánně, vede k tomu, že se objeví napětí, úzkost a, v mírné podobě mluvíme o tremě, a ta rozhodně těmto spontánním funkcím nesvědčí). Sledování erekce při masturbaci podle mě slouží ujištění, že je vše v pořádku, ale stress, tense, tedy napětí spojené se strachem, že ani to nebude fungovat, skutečně k ochabnutí vede. Pokud se jedná opravdu o psychologickou záležitost, což považuji za téměř jisté, je namístě vyhledat soubor cvičení pro pár podle Masterse a Johnsonové, kdy např. první cvičení spočívá ve hře s neztopořeným genitálem muže a nelubrikovanou ("sucho") vaginou ženy, samotná erekce nebo lubrikace nejsou žádoucí. Podrobněji se o tomto systému treninku nebo terapie dozvíte česky v knihách prof. Dr. S. Kratochvíla. Pokud by se věc nedařila, pak doporučuji navštívit odborníka, sexuologa a nebo terapeuta. Příliš mnoho očekávání, strach z nedostatečného výkonu a selhání a jeho důsledků prostě erekci nepřidá. Mluvil jste o tom s partnerkou? Dr. Borovanský

MUDr. Vladislav Borovanský
MUDr. Vladislav Borovanský

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: Ambulantní psychiatr a vedoucí lékař ve společnosti Psychiatrie Roudnice

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: