Problém s váhou (nechutenství k jídlu, není čas,)

Dobrý den, potřeboval bych pomoct s mojí váhou. JE mi 18 let, měřím něco málo přes 180cm a vážím zhruba 58kg (občas 55, za pár dní zase 59kg). Začnu tím, že jsem si vědom toho, že jím málo a celkově není můj den ideální; vstávám v pět hodin, vypiju si čaj a jedu do školy. Tam jsem od půl osmé do čtyř hodin a jediné, co v této době sním je svačina (dva rohlíky, 0.5l pití) a kolikrát ani tohle, protože prostě nemám chuť. K tomu si dám občas něco na zub. Jednou nebo dvakrát si přes týden zajdu na oběd. Další jídlo (večeři, popř. zbytek svačiny ze školy) mám až mezi šestou a sedmou hodinou, kdy se dostanu domu. Potom si dám většinou zase něco na zub a vypiju tak 1l pití. Dále jsem vzhůru tak do jedné nebo druhé hodiny a až poté jdu spát. Tohle je způsobeno tím, že do dvanácti hodin prostě neusnu ať se snažím jak se snažím. O víkendu pro změnu spím klidně i čtrnáct hodin přes oba dny a jím zhruba ve stejném měřítku jako přes týden. Takže tady jsem vám popsal jak zhruba vypadá můj týden a stravování. Ještě bych dodal, že valnou většinu dne prosedím (v lavici, v MHD, u počítáče) a k jídlu mě donutí až bolestivé/silní kručení v žaludku a celková slabost z hladu (jinak na jídlo nemám vůbec pomyšlení). Nijak necvičím a ani nesportuji, protože na to jednoduše nemám čas a o víkendu, upřímně, se mi zase nechce, protože jsem líný. Opravdu už s tím musím něco dodělat, protože mě to dost omezuje; lidé na mě pořád koukají, smějí se mi a sobě samotnému si přijdu dost nechutný (pohled na kůží potažené kosti není příjemný).

Odpověď odborníka:

Opravdu musím konstatovat, že žijete velmi špatným způsobem života a ohrožujete se na zdraví i na životě.Při hodnocení BMI jste v závažné podváze, kde může docházet k vážným zdravotním rizikům, nejedná se pouze o estetickou záležitost.. Tak, jak mi popisujete Vaše stravovací návyky, tak Vám chybí vyvážený příjem všech nutricientů, což může mít časem závažné zdravotní dopady. Doporučuji urychleně upravit jídelníček tak, aby jste měl vyrovnán příjem energie, bílkovin, tuků, sacharidů a příjem ochranných látek- vitamínů, stopových prvků a vlákniny. Doporučuji obrátit se na nějakého nutričního terapeuta ve vašem okolí, který vás naučí i při malých dávkách jídla sestavit nutričně kvalitní denní jídelníček, který zabezpečí ideální skladbu dne. Nepodceňujte závažnost problematiky a začněte ihned!

MUDr. Hana Ferdinandová
MUDr. Hana Ferdinandová

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Soukromá praxe - MUDr. Hana Ferdinandová

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: