Rakovina

Dobrý den potřebovala bych poradit.Dotaz se týká má tchýně je jí 52let a v říjnu 08 u ní byla diagnostikována rakovina tlustého střeva.Tl.střevo jí bylo odebráno i s kusem žaludku.V prosinci byla na týden na první chemo a na začátku ledna na druhý týden taky chemo.Problém je,že je jí pořád špatně co sní nebo vypije okamžitě vyzvrací.Ted je opět pro bolesti v nemocnici.Dostává umělou výžvu.Vyšetření zjistilo,že má kvasinky v žaludku a jícnu,ale neví co dál.Čím tomu zabránit a jak mužeme pomoct?A taky by mě zajímalo jaká je šance že by mohl mít rakovinu i její syn-muj přítel a naše dcera.Děkuji.

Odpověď odborníka:

Zvracení a infekční komplikace (kvasinky) po chemoterapii jsou zcela normální. Chemoterapie dráždí přímo centrum v mozku pro zvracení a proto je toto zvracení tak úporné a neztišitelné. Existují však léky proti zvracení u takovýchto pacientů - zeptejte se oš. lékaře, jestli je pacientka dostává. Chemoterapie a ev. další podpůrná léčba u rakoviny vede k narušení imunity a tím ke vzniku různých infekcí - jako jsou ty kvasinky. Je nutno tuto infekci celkově přeléčit antimykotiky, vy sami pro to nemůžete dělat nic. Pouze pro zlepšení výživy můžete zkusit podávat např. Nutridrink - je to nápoj prodejný v lékárně, který obsahuje koncentrát všech potřebných živin. To, co vy doma dělat můžete, je pečovat maximálně o psychickou pohodu pacientky, protože to v nemocnici nedostane.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: