Rozpad svalové hmoty, křupání kostí,

Dobrý den, Je mi 21, mám již čtyři měsíce potíže omezující běžnou existenci. Začalo to svěděním celého těla, bolestí v oblasti ledvin, nevolností, křečemi břicha po jídle, bolest břicha. Potíže při polykání, píchání u srdce, zhoršené dýchání, potíž s vyprazdňováním, velká únava. Párkrát zimnice a několikrát zánět močového měchýře. V únoru mi byla aplikována protizánětlivá injekce do kolene, týden na to se mi na těle udělala vyrážka typu akne, na hrudi, tváři, ramenou, horní části zad, která trvala asi 3 týdny a následně zmizela. Občas se však ještě - v menší míře - stále objevuje. (Předtím jsem akne neměla). Také se přidala zvýšená teplota 37-37,4. Potíže se střídaly a střídají, některé přetrvávají. Před dvěma měsíci byl nalezen Zlatý Stafylokok a chlamydie, která se podle druhého odběru vyvrátila. Mudr. mi předepsal ATB Doxybene, které jsem začala brát. Pár dní nato mi však začaly křupat kosti v těle a svaly se jakoby rozpadly. V částech stehen a hýždí se udělala jakoby díra. (Foto) Začaly mne bolet kolena, která byla velmi bolestivá jen na dotek a kosti v těle. Byla jsem hospitalizována v nemocnici, kde však na nic nepřišli, vyloučili rhamdomylýzu. Stav se však zhoršil, nejsem schopna ani pořádně chodit, po ujítí i krátké vzdálenosti 500 metrů jsem dostala křeče do nohou a bolest svalů se zhoršila. Druhý den mne neskutečně bolela přední a zadní strana stehen a lýtko, že jsem nemohla ani stát. Trvalo to asi 4 dny. Už se to stalo několikrát, v podstatě kdykoliv jdu "delší trasu". Také mne občs chystají křeče do nohou a rukou (i v klidu) u PC. Při mírné snaze alespoň o nějaké cvičení se stav zhoršil. Také mne hodně děsí křupání všech kloubů a kostí v těle, myslela jsem, že se stav po vysazení ATB zlepší, ale bohužel nezlepšil, naopak. Klouby a svaly občas bolí, kosti jsou jakoby se chtěly každou chvíli rozpadnout. Kromě PC, nejsem schopna ani pořádně pracovat. Včera se k tomu přidala ještě bolest paty a kostrče. Už jsem asi blázen, ale nechápu jak je to možné, dříve jsem cestovala, chodila min 6 km denně, občas běhala, tančila. Mám obavy. Četla jsem už i ohledně ALS. Chtěla bych se zeptat, co mohu dělat? Nerada bych zůstala ve stavu, ve kterém jsem. Předem Vám mnohokrát děkuji. S pozdravem a přáním krásného dne, Kateřina

Odpověď odborníka:

Dobré ráno, Kateřino, bohužel nemám detaily Vaší hospitalizace - na jakém oddělení jste ležela, co Vám dělali za vyšetření, jaké odběry krve a pod. Nicméně bych Vám doporučila se dostavit na neurologickou příjmovou ambulanci nějaké velké nemocnice - nejlépe FN Brno Bohunice či FN u sv. Anny v Brně, kde by Vám nejlépe za hospitalizace vyloučily neuromuskulární či neurodegenerativní onemocnění - jak ALS, o které píšete (ta se mi zdá ale méně pravděpodobná), či syndrom Gullaun-Barré (autoimunitní reakce např. po infektu, který jste nejspíš prodělala) a jiné. (EMG, CT či MR mozku a páteře, odběry krve na autoprotilátky,...) Jako další pravděpodobná diagnoza se naskýtá dermatomyozitida vzhledem ke kožním projevům. Tu by měli na neurologii použitím EMG také zjistit. Je to také autoimunitní onemocnění, které se dá léčit. Pokud byste na neurologii neuspěla, pokusila bych se obrátit na revmatologickou ambulanci (opět např. u Sv. Anny) s podezřením na systémové onemocnění pojiva či nějakou jinou formu autoimunitní osteoartritidy. Hodně sil a zdaru.

MUDr. Olga Králová
MUDr. Olga Králová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika interní, geriatrie, ošetřovatelství a praktického lékařství Fakultní nemocnice Brno

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: