Svědění genitálií

Svědění genitálií u 5leté dívky - Dobrý den, dcera měla kvůli svědění genitálií v dubnu gynekologické vyšetření s potvrzením masivní infekce E. coli v pochvě, přeléčeno atb. V květnu a červnu měla 2x streptokokovou angínu. Od té doby ji opět trápí svědění genitálií. Nemá výtok, ani červené genitálie. Děláme sedací koupele v hypermanganu před spaním a mažeme občas Sudokrémem. V odborné literatuře (Pediatr. praxi 2012; 13(6): 392–394) se píše, že se tyto infekce mohou opakovaně vracet i přes dodržování všech základních hygienických pravidel. Na další vyšetření na gynekologii čekáme, ale atb. léčbu (celkovou či lokální) vidím pouze jako dočasné řešení. Prý lze opakující E. coli infekce řešit pomocí autovakcín. Pokud budeme pouze mírnit projevy bez použití atb., může dojít k nějakým závažným problémům? Mohu požádat o Váš názor? Děkuji JJ

Odpověď odborníka:

Zdravím Jano...osobně si myslím že tento problém je spíše následkem podávání ATB, a svědění nyní způsobuje nejspíše kvasinka či jiné mykotické onemocnění, které se právě nejčastěji vyskytuje po ATB léčbě... takže bych nasadil antiMYKOtickou mast, třeba Myfungar, který je volně prodejný, stojí stovku, maže se jednou denně a určitě tím nic nemůžete pokazit, na svědění můžete zkusit přidat nějaké antihistaminikum, jako Dithiaden, Claritine, Zodac atd. pokud by mast nestačila a uvidíte jestli se to do příštího vyšetření nezlepší.. samozřejmě by pak se měla udělat základní laboratoř, vyloučit cukrovku, vyšetřit moč atd...díky, pěkný den

MUDr. David Folprecht
MUDr. David Folprecht

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktický lékař pro dospělé, Šternberk a Štěpánov u Olomouce

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: