Zánět dásní, afty, opary, angína

Dobrý den, Prodělávám angínu, byla mi předepsána antibiotika Klacid SR. Po 1. Dni u mě došlo k velkému zánětu dásní, ačkoliv každý den používám mezizubní kartáčky ( na dentální hygienu pravidelně docházím) a o svou ústní hygienu velmi dbám. Začla jsem tedy používat gel Curasept 0,5 jako doplněk, ale je to už 5. Den a stav dásní se nelepší ba naopak, bolest je k nevydržení. Ke všemu se navíc přidali četné afty a završilo se to tím, že mi dnes na rtech vyrašily opary, ačkoliv jsem je nikdy před tím neměla. Může se jednat o přehnanou reakci na antibiotickou léčbu? Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Opravdu se může jednat o alergickou reakci na abtibiotikum, ale většinou se projeví i mimo dutinu ústní jako svědivá vyrážka. Mohlo by se také jednat o primární infekci herpetickým virem, tzv. herpetickou gingivostomatitidu. Pro snížení obtíží s afty si v lékárně kupte (volně prodejné) Solcoseryl nebo Mundisal gel a nanášejte na postižená místa. Obtíže by pak do několika dní měly vymizet. A pro jistotu bych vyměnil typ antibiotik. S přáním hezkého dne, Jan Stuchlík

MUDr. Jan Stuchlík
MUDr. Jan Stuchlík

Specializace: Zubní lékařství
Pracoviště: Dentální klinika Jan Stuchlík

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x