Zubní váček

Dobrý den, zhruba před týdnem jsem dobrala antibiotika Augmentin 625g, které mi měly ulevit od zánětu pod zaplombovanou 6 vpravo nahoře.Zubař mi pár týdnů před plombováním čistil i kanálky.Díky antibiotikům se mi udělal hnisavý váček u zaplombovaného zubu, který sám od sebe prasknul, ovšem od té doby se toho váčku nemůžu zbavit. Pár hodin co vymačkám hnis, tak se mi zase naplní váček dalším a takhle pořád dokola.Bojím se, že po dobrání antibiotik se zánět zase rozleze kam nemá, když zcela nevymizel. Je nejaký způsob jak se toho nadobro zbavit? Jinak me čeká extrakce zubu a to si nemůžu připustit a nový ani finančně dovolit. Děkuji mockrát za odpověď. Přeji hezký den

Odpověď odborníka:

Dobrý den, antibiotika neřeší příčinu, ale pouze následek infekce kořenových kanálků. Pokud nejsou kořenové kanálky dobře vydezinfikovány nebo nejsou nalezeny všechny, antibiotika pouze na chvíli zmírní obtíže, které se ale bez kvalitního ošetření kořenových kanálků dříve nebo později opět objeví. Nutné je tedy zjistit, zda jsou u zubu zaplněny až po konec všechny kořenové kanálky (3 - 4), a zda náhoudou kořen není prasklý. Pokud ne, je možné se pokusit o znovuošetření kořenového kanálku, pokud je kořen prasklý, pak je třeba zub bohužel extrahovat. S pozdravem, Jan Stuchlík

MUDr. Jan Stuchlík
MUDr. Jan Stuchlík

Specializace: Zubní lékařství
Pracoviště: Dentální klinika Jan Stuchlík

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: