Zvýšený testosteron

Přeji pěkný Den. Před, dvěma týdny jsem byl na vyš. na Endokrinologii. Kvůli, potížím-červenání v obličeji a uší, nadměrné pocení i při menší aktivitě a nadměrné ochlupení celého těla. S výsledkem, že mám hormony sjednocené, jak mají být. Kromně vysoké hladiny Testostosteronu a nízké hladině vit. D. Na ten vit. D mi byl předepsán Vigantol. Ale k tomu Testosteronu jsem, žádné vysvětlení nedostal? Takže, nevím příčinu jeho zvýšení. Potím se, opravdu intenzivně a chlupatý jsem, taky nadměrně... Je mi 26let, 178cm/80kg, nekouřím, žádné léky neberu. Prosím Vás o radu, či nějáké doporučení, jaké vyšetření, bych měl, ještě podstoupit. Mockrát děkuji!

Odpověď odborníka:

Dobrý den, hladina testosteronu Vám byla stanovena při daných obtížích k vyloučení její snížené hodnoty, tudíž při nálezu jejího zvýšení se to dále neřešilo. Ochlupení totiž není záležitostí pouze testosteronu, v těle jsou i další androgeny podílející se na růstu chlupů na těle a míra pocení může být ovlivněna autonomním nervovým systémem. Samozřejmě závisí jak moc zvýšená hladina to byla a jak vypadali hladiny dalších hormonů a jak to vypadá s ochlupením v mužské části Vaší rodiny. U mužů se většinou nejedná o chorobnou změnu, ale pouze o rodinný genetický znak. Mějte se hezky.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: