In-line bruslení: co dělat, aby bylo bezpečné

  • Redakce uLékaře.cz
  • 29.7.2013
  • Aktualizace: 30.7.2013
  • Hojení ran

Jaro už se začíná pomalu hlásit o slovo, a nastává tak ideální počasí pro venkovní aktivity. Tisíce příznivců in-line bruslení pozvolna vyráží na své oblíbené trasy. Připomeňme si proto, na co dát pozor, aby příjemná projížďka neskončila návštěvou zdravotního zařízení.

Bruslení je skvělý způsob, jak se dostat do kondice a odpočinout si po náročném dni
Bruslení je skvělý způsob, jak se dostat do kondice a odpočinout si po náročném dni

Co bolí nejčastěji 

Zranění způsobená jízdou na bruslích jsou každodenním chlebem mnoha chirurgů. Škála úrazů je přitom velmi pestrá. Při pádu či jiným způsobem si můžete mimo jiné přivodit: 

  • úrazy hlavy,
  • zlomeniny horní či dolní končetiny,
  • vymknutí či podvrtnutí kotníku nebo zápěstí,
  • pohmoždění s tvorbou hematomů.

Stát se může opravdu cokoliv, ale nejhorší jsou ve většině případů úrazy hlavy.

 

Základem je kvalitní výbava

Většina zranění se stane kvůli nedostatečné ochraně bruslaře. Pokud trochu tápete v nákupu vybavení pro tento sport, přinášíme několik základních rad:

  • Brusle. Kupujte vždy v obchodě s kvalitním sportovním vybavením. Obuv si pokud možno zkoušejte v ponožkách, ve kterých budete bruslit. Brusle by neměly tlačit, ale neměly by ani být příliš volné, aby v nich noha neklouzala.
  • Helma. Bez ní nikdy nevyrážejte! S jejím správným výběrem vám pomohou v obchodě. Určitě musí dobře sedět, při pohybech hlavy se nesmí hýbat a také nesmí bránit ve výhledu.
  • Chrániče. Existují na zápěstí, lokty a kolena. Chrání před nejčastějšími úrazy, tedy před poraněními kloubů.

Zábava i bezpečnost 

Ať už bruslíte poprvé, nebo jste zkušený jezdec, měli byste dodržovat několik zásad:

  1. Před každou jízdou zkontrolujte stav svého vybavení.
  2. Naučte se správně brzdit a také padat – při ztrátě rovnováhy zaklekněte a pokuste se padnout na měkčí části těla (např. na zadek) pokud možno uvolněně.
  3. Bruslete pouze na místech k tomu určených.
  4. Nikdy nejezděte na vlhkém povrchu.
  5. Buďte ve střehu a sledujte své okolí.
  6. Neposlouchejte hudbu ve sluchátkách.
  7. Noste u sebe mobilní telefon a kartičku pojištěnce.
  8. Hlavně si však užívejte bezpečnou jízdu.

Bruslení je výborný způsob, jak se dostat do kondice a odpočinout si po náročném dni. Mějte však na paměti především bezpečnost a předcházejte zbytečným úrazům, které příjemný zážitek mohou pokazit.

(holi)

Zdroj: www.aaos.org

Autor článku:

MUDr. Jakub Holešovský

Poradna uLékaře.cz

Nečekejte a poraďte se ihned s naším lékařem!

Rychlá odpověď

již do 6 hodin

Za pár kaček

již od 29 Kč

A bez čekání

žádné čekárny a nemocnice

Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Krevní tlak a pulz: Co jejich hodnoty napoví?
Články: Krevní tlak a pulz: Co jejich hodnoty napoví?
Někdo by si mohl myslet, že...
Nová léčba rakoviny ledvin: v hlavní roli kmenové buňky
Pohlaví ženy
Články: Pohlaví ženy
Ženské pohlavní orgány se...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Hormony působí na každou ženu jinak
Články: Hormony působí na každou ženu jinak
Stimulace vaječníků pomáhá...
S bolestí beder pomohou nejen léky, ale i klid, koupele a cvičení
Zaháníte trápení jídlem? Známe lepší řešení
Články: Zaháníte trápení jídlem? Známe lepší řešení
Období Vánoc a přelomu roku...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: