Máte bechtěreva? Na lyžování raději zapomeňte

Jen co na dveře zaklepe zima, už čekáme, až napadne první sníh a zamrznou rybníky. Pak totiž ke slovu přijdou sporty, jako jsou lyžování a bruslení. Oba tyto sporty jsou sice populární, bohužel ale ne příliš vhodné pro každého. Obecným problémem, který lyžování a někdy také bruslení provází, je totiž relativně vysoké procento úrazů. A to, co pro jiného může znamenat pouze několik dní rekonvalescence, může pro bechtěrevika vést k dalekosáhlým komplikacím.

Bechtěrevici mají křehkou páteř a proto by měli na lyžování zapomenout
Bechtěrevici mají křehkou páteř a proto by měli na lyžování zapomenout

Páteř bechtěrevika je křehká

Již řada starších průzkumů a studií ukázala, že u bechtěreviků je mnohem častější poranění páteře, na mysli máme zejména zlomeniny. Proč tomu tak je, to si jistě odvodíte sami. U bechtěrevika je totiž páteř spojena zkostnatělými vazy a tím je porušena její biomechanika. Páteř má pak daleko menší schopnost absorbovat energii, která souvisí s každým poraněním, a i zdánlivě malý úraz vede ke vzniku zlomeniny.

Lyže raději ne

Není to až taková tragédie, lyžování si musí odpustit celá řada lidí, nejen bechtěrevici. Raději si na zimě zkuste najít něco hezkého. Vždyť i procházka v lese nebo v zasněžené krajině má svoje kouzlo. Stačí půlhodinka denně, tělo se protáhne a vy se budete cítit lépe.

Nezanedbávejte se ani doma

Kromě procházek nezapomínejte ani na svoje domácí aktivity. Cílem cvičení je protažení páteře a velkých kloubů, čímž podpoříte žádoucí rozsah pohybu. S cvičením vám jistě pomůže fyzioterapeut nebo i lékař a inspirovat se můžete také na našich stránkách.

Co dalšího pro sebe můžete udělat?

I v zimě zkuste plavání nebo cvičení ve vodě pod odborným vedením.
Objednejte se na rehabilitaci a naučte se nové cviky a ověřte si jejich správné provádění. Cvičte se stejně postiženými lidmi – taková cvičení pořádá například Klub bechtěreviků.

(pes)

Líbí se vám článek?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Letní čas – nepřítel vašeho srdce!
Články: Letní čas – nepřítel vašeho srdce!
Nastavení hodin směrem k...
Játra kvalitní čaj ocení
Články: Játra kvalitní čaj ocení
Doporučení na různé čajové...
Léčba zrychleného tepu musí začít pravdivým dialogem
Články: Léčba zrychleného tepu musí začít pravdivým dialogem
Zvýšená tepová frekvence...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Ochrání nás hormony před infarktem?
Články: Ochrání nás hormony před infarktem?
Nejdříve dobrá zpráva...
Spánek: škodí ho moc i málo. Kolik je tedy „tak akorát“?
Vše, co byste měli vědět o srdečním tepu
Články: Vše, co byste měli vědět o srdečním tepu
Kromě fyzické námahy může...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: