Movember 2014 v ČR: 18 tisíc „kníráčů“ podpořilo dobrou věc

  • Redakce uLékaře.cz
  • 11.12.2014
  • Aktualizace: 11.12.2014
  • uLékaře.cz

Všimli jste si kníratého šílenství, které každý listopad zaplaví ulice? Co všichni s těmi kníry mají? Nejde jen o obyčejný módní výstřelek, kníry mají upozornit na důležitou otázku mužského zdraví. Přinášíme krátké ohlédnutí za letošním ročníkem.

Za Českou republiku se letos neholilo 17 673 mužů.
Za Českou republiku se letos neholilo 17 673 mužů.

Měsíc bez holicího strojku

Nápad, že se muži přestanou holit a nechají své tváře zarůst mužnými kníry, vznikl v Austrálii. Poprvé se uskutečnil už v roce 2003 a od té doby oslovil statisíce mužů. Nadace Movember, která za celým projektem stojí, má za cíl zlepšovat mužské zdraví po celém světě. Díky knírům se jí daří zvednout nejen povědomí veřejnosti o možnostech léčby a prevence nemocí, ale hlavně získat finanční prostředky na realizaci svých cílů.

Jak celá kampaň funguje?

Hnutí Movember si získalo velkou oblibu díky tomu, že jde vlastně o hru. Každý, kdo se chce zúčastnit, se může zaregistrovat na stránkách movember.com a se svým knírem sbírat příspěvky pro celou nadaci. Každý den může přidávat své fotky a tím všem ukázat, jak mu knírek hezky roste. Většina dosud holobradých mužů se s rašícím knírem neubrání zvědavosti ostatních, co se to děje a proč si knír nechávají narůst. Díky tomu se myšlenka Movemberu dostává k dalším a dalším lidem. Nemalý podíl na tom má i touha mužů mít ten nejhezčí, nejhustší a „nejvymazlenější“ knír ze všech. Z hnutí za dobrou věc se tak stává zábava i recese.

Hlavní cíle

Témat pro podporu mužského zdraví je mnoho, Movember se soustřeďuje zejména na rakovinu prostaty, varlat a problémy mentálního zdraví. Jaké jsou cíle kampaně?

  • Snížení úmrtnosti na rakovinu varlat a prostaty.
  • Snížení počtu sebevražd.
  • Podpora mužů žijících s rakovinou varlat.
  • Podpora mentálně nemocných mužů.
  • Zvýšení informovanosti o tom, jak se vypořádat s psychickými problémy.

Nadace zdůrazňuje, že muži se méně často se svými problémy svěřují svému okolí. Ať už jde o zdraví, či psychiku, často své obavy dusí v sobě a nenechají si poradit. Proto se kampaň věnuje zejména tomu, aby se muži nestyděli se svými problémy svěřit a začít je řešit. Stejně tak jako se nestydí vyjít na ulici s výrazným knírem, by se neměli stydět ani v jiných otázkách. Díky tomu, že kampaň oslovuje zejména mladé lidi, je naděje, že až se oni budou potýkat s nějakým zdravotním či jiným problémem, budou vědět, na koho se obrátit.

Movember v číslech

  • Jen za rok 2014 se akce zúčastnilo 712 580 mužů z celého světa.
  • Zatím (k 29. 11. 2014) se vybralo celkem 1,3 miliardy korun.
  • Za Českou republiku se letos neholilo 17 673 mužů a vybrali přes 4 miliony korun.

Zdroj: http://cz.movember.com

Autor článku:

Karolina Jezdinská

Odborný garant článku:

MUDr. Jiří Náhlovský

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: