Šest tipů, jak „svépomocí“ zlepšit kvalitu spermií

Počet mužů, kteří mají problém s plodností kvůli nízkému počtu spermií, se výrazně zvýšil. Existují různé faktory, které k tomu přispívají – genetika, životní styl, nevhodné zaměstnání či špatné návyky. Ať už je však důvod jakýkoli, dají se tyto potíže řešit i jinak než léky.

Vyvážený jídelníček hraje v kvalitě a kvantitě spermií velkou roli.
Vyvážený jídelníček hraje v kvalitě a kvantitě spermií velkou roli.

Chcete se sami účinně podílet na zlepšení počtu a kvality svých spermií? Pokud ano, vyzkoušejte některé tipy, které problém pomohou významně zlepšit. Jedná se především o malé, ale důležité změny v životním stylu a každodenní rutině. 

  1. Zdravá strava. Vyvážený jídelníček hraje v kvalitě a kvantitě spermií velkou roli. V potravě byste měli mít hodně ovoce a zeleniny, vhodné je naopak vyvarovat se nezdravých jídel.
  2. Správné návyky. Nízký počet spermií můžete řešit i tím, že přestanete kouřit. Kouření je totiž jedním z nejhlavnějších důvodů, proč mají spermie špatnou kvalitu a jsou pomalé, takže nemají šanci oplodnit vajíčko.
  3. Ochlazování. Zní to možná neuvěřitelně, ale je to tak. Je důležité, aby byla vaše varlata v „pohodě“, a to především ve správné teplotě. Stálá expozice teplu bývá častou příčinou neplodnosti z důvodu nízkého počtu spermií. Odborníci doporučují jednou denně posedět ve vaně se studenou vodou.
  4. Zaměstnání. Zkontrolujte, zda na svém pracovišti nejste v kontaktu s rizikovými faktory, které přispívají k problémům s plodností. Je to především každodenní kontakt se zářením, teplem a chemikáliemi.
  5. Minimalizace stresu. Být v klidu je to nejmenší, co můžete udělat. Nadmíra stresu a napětí totiž spermiím ani trochu neprospívá. Naučte se odpočívat a používat některé relaxační techniky.
  6. Konzumace kyseliny listové. Nejen ženy, ale i muži by měli užívat tuto důležitou látku. Hraje klíčovou roli nejen v prenatálním období těhotné ženy, ale i při zlepšování kvantity spermií. 

(aši)

Zdroj: www.boldsky.com

Autor článku:

Mgr. Ivana Ašenbrenerová

Autorka vystudovala Fakultu sociálních věd UK v Praze, obor rozhlasová žurnalistika. Pracovala v Mladém světě, v časopise Maminka, Glanc, nyní je redaktorkou Marianne.cz Je spoluautorkou knihy Aromaterapie v životě ženy, autorkou knihy Co dělat, když dítě... a spoluautorkou knihy Velká kniha o mateřství II. Zajímá se o psychologii, pedagogiku, zdraví a životní styl, klasickou i alternativní medicínu.

Líbí se vám článek?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: