Atopický ekzém

  • Dotaz od: Ester Kadová
  • Publikováno: 23.8.2016
  • uLékaře.cz

Dobrý den, chtěla bych poradit, potýkám se s atopickým ekzémem již delší dobu, bohužel jsem ho nikdy neměla v takovém stavu jako nyní. Udělal se mi cca před rokem a pul na noze menší flek, rozšířil se i na druhou nohu, byla jsem s tím u kožní, kde mi na to předepisovala různé masti, na jedné noze to nejak záhadně zmizelo bohužel zůstaly tam bílé fleky, kterých se už asi nezbavim. Flek na druhé noze se rozšířil do velikosti polévkové lžíce, nic na to nezabíralo. Nyni to mám už opravdu dloiuhou dobu, určitě tomu nepřispělo i pracovní prostředí, kde už jen ve vzduchu koluji chemické latky. Proto se mi to před týdnem vyskytlo i po celém krku a na obličeji pod bradou a kolem ust a nosu. Vyhýbala jsem se kortikoidum, bohužel už jsem tak zoufalá, že jsem si to vcera namazala Andvatan krémem. Na obličeji se to možná malinko zmírnilo, bohužel jinak se nic nestalo, bojím se, že jsem tu nohu nechala zajít tak daleko, že už mi na to ted nezabere nic, nevím po jaké době mají zacít kortikoidy zabírat a také jak je mohu dlouho užívat. Doma mám také imazol krémpasta a Triamcinolom E Lečiva. Napadlo me to prostřídat i s tímto, ale aby mi to třeba ještě neublížilo. Léčím se totiž se štítnou žlázou a mam velice slabou imunitu. Nevím si už opravdu rady, jsem moc zoufala, poradtě mi prosím. Myslím, že je možná problém i uvnitř těla, ale to nedokažu určit. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Milá Ester, atopický ekzém se zhoršuje jak zevními tak i vnitřními podněty a ty je třeba odhalit a ev. odstranit. Proto je vhodné navštívit jednak dermatologa, který by měl provést kožní testy a alergologa, který by Vám měl provést testy především potravinové. Pokud se odhalí alergen, který je provokujícím momentem vyvolávajícím zhoršení ekzému, pak se musí z kontaktu s Vámi odstranit, Určitě je provokujícím momentem prašné prostředí, prostředí s chemickými látkami, přítomnost roztočů a také samozřejmě i psychické stresy. Léčba musí být komplexní s vyloučením těchto provokujících momentů. Léčba kortikosteroidy musí být krátkodobá, ale při zhoršení atopického ekzému se bez ní neobejdete.

MUDr. Jitka Dobešová
MUDr. Jitka Dobešová

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Dermatovenerologická ambulance Nemocnice Šternberk

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: