Bušení srdce bez příčiny?

Od léta mě trápí bušení srdce: nejprve to bylo tak 2-3xměsíčně nával přišel a odešel, pak 2-3xtýdně i několik hodin, nyní skoro každý den (+- od rána). Tep mám kolem 100 v klidu, při běžné aktivitě i víc. Léčím se na endo. s ŠŽ, tam nyní byla kerv OK. Prošla jsem neurologií, byla jsem 2x u PL, kde mi bylo nato čené EKG, vše v pořádku. Buší mi srdce, mám pocit nedostatečného dechu, nekdy mě bolí kolem srdce (píchá), občas mi brni rty, někdy jsem z toho neklidná, protože mám malé dítě. Minulý týden mi PL napsala Egilok 25 při obtížích 1/2 tbl, po jeho užití se to do hodiny uklidní. Už nevím co s tím! Tak jsem se objednala k psy., ten nasadil léky, po kterých jsem byla ještě unvaná, a nebyla jsem schopná se pořádně starat o dítě. Nyní jsem s psych. domluvená na další schůzku, že léky vymění. Chtěla jsem se spíš zeptat, zda je opravdu možné, že jsou tyto stavy způsobené psychikou? Mám ocit, že prožívám nejkrásnější období života, tak k tomu antidepresiva moc nepasují. Spíš by mě zajímalo, zda bych neměla podstoupit ještě nějaká jiná vyšetření, než začnu pravidelně užívat AD? Snažíme se teď o další dítě, a AD v těhotenství nejsou nic moc. Za odpvěď vám děkuji.

Odpověď odborníka:

Milá neznámá mladá paní- díky za důvěru. Jste zjevně inteligentní, citlivá bytost. Myslím, že v současné době se vcelku zbytečně snažíte "pracovat za lékaře." Vaše obtíže náležejí k těm obvyklejším, bývá zvykem, že pacient je postupně podrobován různým vyšetřením k upřesnění diagnostiky, zároveň probíhá "titrace" dávek léků. Váš PL pravděpodobně v případě potřeby zajistí další interní vyšetření /kardiologické s doplněním echa, monitorací TK, případně srdečního rytmu../. Úzkostné poruchy dobře odpovídají na podávání antidepresív, nastavení jejich vhodné dávky a pozvolná adaptace organismu na vstupní nežádoucí účinky /únava, zažívací obtíže../ jistě vyžadují jistou dávku trpělivosti, která se vyplatí. V řadě případů je úzkost a deprese prožívána jako čistě tělesný příznak, bez jakékoliv duševní rozlady. Řada antidepresív nemusí být vysazena v těhotenství, lékař vždy zvažuje individuálně poměr přínosu a rizik. Vím, že má odpověď vyznívá hodně všeobecně, ale myslím, že jste ve velmi dobré lékařské péči a Vaši ošetřující lékaři jsou i nadále připraveni k další spolupráci.

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
-8 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
vývoj stavu | Od: smtys | 13.5.2016 14:11
DObrý den, zajímalo by mě vyřešení Vašich potíží.
Mám prakticky identické problémy.
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Ucpané dutiny Už 5.den mám ucpaný nos, bez rýmy a když, tak jen vtrochu vodová...
  • Nejsem dost vlhká Chtěla bych se zeptat. Když chci spát se svým přítelem, tak...
  • Darování plazmy Chtěl bych se zeptat ohledně dárcovství plazmy. Poslední dobou...
  • Krvácení do mozku Všude se dočítám, že podcenění příznaků krvácení do mozku a...
  • Zaléhání uší Už asi rok mě při fyzické námaze (jízda na kole, aerobik) trápí...
  • Marihuana Chtěl bych se zeptat. Užívám marihuanu skoro každý den, můžu z toho...
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x