Deprese

Dobrý den PP mám již 10.5 let,lečím se během let po 4x.Vloni v listopadu do letošního dubna jsem užívala Asentru 100mg,úleva zhruba 60%,zácpa,jinak jsem ji dobře snášela.Pak mi má psychiatricka změnila na Estan 10mg,cítím se lépe,ale exstrasystoly mám pořád,v klidu i při sportu.Také stále zácpa,která mě obtěžuje a hlavně jsem po Estanu dost pribrala a to sportuji.Přibrala jsem o více než 1 konferenční velikost a nevlezu se do oblečení.Na kontrolu jdu až za měsíc.Jaké léky by jste mi doporučila? Děkuji a přeji krásný den Marianna

Odpověď odborníka:

Dobrý den Marriano. Pokud vám Asentra vyhovovala a Estan vám způsobuje extrasystoly a přibývání na váze, doporučila bych vám zkusit se domluvit s vaší psychiatričkou o vrácení Asentry. Je pravda, že Asentra má méně nežádoucích účinků. Estan patří do jiné skupiny antidepresiv a ne každému může vyhovovat. Bylo by potřeba, abyste kontaktovala vaší psychiatričku a domluvila si s ní bližší termín návštěvy, protože escitalopram vám nedělá dobře. Je třeba, abyste jí popsala své problémy a zda byste mohla přijít na kontrolu dříve. Domnívám se, že by to bylo vhodné, abyste jí řekla své potíže po lékách, protože paní doktorka není věštec a o vašich potížích nemůže vědět, je třeba jí to povědět. Myslím, že až budete mít nastaveny léky, tak by se vaše váha neměla zvyšovat. Doporučuje se jíst 5x denně, hodně zeleniny, hodně pít a cvičit. Po Asentře se většinou nepřibírá. Děkuji za váš dotaz a přeji příjemný den.

MUDr. Šárka Kolacíová
MUDr. Šárka Kolacíová

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: TH Klinika, Clinterap

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: