Dr.max chondroitin aktiv 60 tbl.

zdravím, ohledne minuleho dotazu jal jsem psal o 12g vitaminu C tak zasilam foto at vidite ze fakt ma 12g jak jsem psal dotaz takze je to hodne ? muj nazor ze jo,jaky Vy mate na to nazor ? a muze to neco zpusobit takova vysoka davka ?dekuji za odpoved :)

Odpověď odborníka:

Projevy přebytku vitamínu C-akutní toxicita vitaminu C je malá. Podání vysoké dávky může vést k podráždění žaludku a zažívacího traktu. Tělo si nevytváří zásoby vitamínu C a jeho přebytek se vyloučí močí.. Po vysazení déletrvajícího zvýšeného příjmu vitaminu C však může dojít k paradoxní hypovitaminóze. Podávání vysokých dávek vitaminu C může interferovat s podáváním některých léků; nebezpečná může být kombinace s některými stopovými prvky, zejména přechodnými kovy. V minulosti byly popsány i klinicky významné otravy. Ačkoliv to není přesvědčivě dokázáno, sportovci nejspíš potřebují o něco více vitaminu C než lidé se sedavým způsobem života, protože tento vitamin hraje roli v nápravě oxidačního poškození a při léčení a hojení. Denní doporučená dávka se sice pohybuje v rozmezí 60 – 100 mg, V současném světě doplňků stravy se nesetkáme s produktem (cíleným doplňkem vitaminu C), který by obsahoval méně než 500 mg vitamínu C. Povětšinou se jedná o doplňky stravy s postupným uvolňováním vitaminu C, kdyby došlo k předávkování, hrozí pouze vyloučení vitamínu C močí.   Negativní důsledky suplementace vitamínem C byly pozorovány pouze u extrémně nadlimitních dávek vitaminu C (v gramech), a to při dlouhodobé konzumaci. Negativním projevem předávkování je například podráždění žaludku. U osob se zvýšenou spotřebou vitamínu C je vhodné zvažovat adekvátní suplementaci preparátem s postupným uvolňováním vitaminu C. Do uvedené skupiny osob lze zařadit kuřáky, těhotné a kojící ženy, starší osoby, osoby se zvýšenou fyzickou a psychickou zátěží. Já jsem však zastáncem příjmu dostatečného množství ovoce- 200g/denně a 500g zeleniny/den. Tím plníte i příjem nezbyné vlákniny a dalších vitamínů, minerálů a stopových prvků. Není nad příjem z přírodních zdrojů .Po splnění výživového doporučení bych byla zastáncem max. příjmu do 500 mg vit.C/den.

MUDr. Hana Ferdinandová
MUDr. Hana Ferdinandová

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Soukromá praxe - MUDr. Hana Ferdinandová

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: