Kožní problematika

Dobrý den! Prosila bych o dvě rady 1. posledni dobou (cca pul roku) se mi hl. v oblasti okolo očí (ve vtniřních koutcích, pod okem atd.) začala tvořit velice suchá místa, proti kterým nepomáhají pleťové krémy. Na kožním mi byl doporučen přípravek Dermatop, který sice zabral, ae problém se cca po měsíci dostavil znovu... zatim to řeším tak, že když už jsou mista hodne napadna, použiji přípravek dle navodu, ale nejsem si jista, jestli to tak mužu delat, pripadne jestli neexistuje nejaké dlouhodobe řešeni? 2. na hornich končetinach se mi, hl. po pobytu na slunci, vytvařeji bílé fleky, a to i po použiti opalovaciho kremu. Neexistuje nejaka "domaci rada", jak se jich zbavit (+ souvisejiciho svedeni) nebo bych mela navstivit kozniho lekare? Nemůžou třeba oba problémy souviset s užíváním hormonální antikoncepce? Předem děkuji za odpovědi! Š.

Odpověď odborníka:

Oba problémy spolu pravděpodobně souvisí a jde nejspíše o projevy atopie. Kolem očí je to vyloženě atopický ekzém, Dermatop není pro aplikaci kolem očí vhodný!!! Dopojručuji šetrnější přípravky - Advantan nebo ještě lépe Elidel ( ale ten není hrazen pojišťovnou). Poraďte se s kožním lékařem. Ložiska na pažích, která se neopálí, jsou projevem subklinicky, nenápadně probíhajícího ekzému a vzniklé depigmentace jsou vlastně známkou proběhlého onemocnění. Tato místa můžete ošetřovat klidně i Dermatopem, cca 4 dny lxdenně, pak 2 dny pauza a opět 4 dny, takto opakovat třeba měsíc. Pokud by se stav na pažích nezlepšil, nemá cenu kůži ošetřoval déle, změny jsou již nevratné. Vhodné by také bylo dlouhodobé užívání protialergických léků - antihistaminik.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: