Krvácení mimo cyklus

Dobrý den, je mi 21 let a jsem bezdětná. Chtěla jsem se zeptat,pět dní před menstruací jsem začala špinit hnědým výtokem, který přešel v krvácení také zbarvené do hněda, které nevypadá, že by chtělo skončit,objevila se s tím i bolest v podbříšku. Antikoncepci jsem brala v kuse 5 let, po té jsem přešla na vaginální kroužek, který užívám už přes půl roku a podobné krvácení se nikdy neobjevilo. Ještě pro upřesnění, jsem tento měsíc nevynechala abych oddálila menstruaci a zavedla další kroužek. Tak jsem se chtěla zeptat jestli se mám nějak znepokojovat a dát to vědět své gynekoložce.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, při kontinuálním užívání kombinované hormonální antikoncepce se poměrně často vyskytuje toto nepravidelné špinění, obzvláště v prvních měsících užívání bez pauzy. Pokud byste nadále pokračovala v užívání antikoncepce bez pauzy, problém se špiněním by nejspíše postupně odezněl. Stejně tak odezní, pokud budete zařazovat obvyklé týdenní pauzy. Toto špinění neznamená žádný zdravotní problém, ani snížení účinku antikoncepce. Na kontrolu zajděte, pokud bude přetrvávat či zhoršovat se problém s bolestivostí podbřišku.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Pět věcí signalizujících infekci v ráně
Články: Pět věcí signalizujících infekci v ráně
Tuto otázku si klade mnoho...
Orgasmus u ženy
Články: Orgasmus u ženy
Příčin, které způsobují, že...
Kvasinková infekce pochvy
Články: Kvasinková infekce pochvy
Kvasinková infekce pochvy...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: