Menstruace během antikoncepce

Dobrý den. Tento měsíc sem moc pravidelně nebrala antikoncepci. Beru ji normálně v 5 hodin ale často se mi stává že na to zapomenu a vemu si jí dýl. Spala sem s přítelem a další den sem nečekaně dostala menstruaci i když sem měla dobrat prášky až za 5 dní. Je to takhle normální? Mam strach že můžu být i těhotná.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, antikoncepci byste měla brát pravidelně přibližně ve stejnou dobu. Fakticky pokud se nezdržíte více než 12 hodin od pravidelné doby užívání, neměl by se snížit antikoncepční účinek tablet. Nicméně již menší odchylky od pravidelnosti mohou způsobit problémy se špiněním či nepravidelným krvácením. Těhotenství můžete vyloučit provedením těhotenského testu.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: