Minerální rozvrat

Dobrý den, manžel měl krev ve stolici, zvracel a nevnímal okolí. Leží na JIPu a po vyšetření mu bylo řečeno, že měl minerální rozvrat. Teď mu jsou minerály dodávány a jeho stav se zlešžuje. Chci se zeptat, co je příčina tohoto stavu a jak se bude dál léčit. Je 12 let po operaci slinivky a žaludku, měl leukémii před 4 roky a také má varixy v jícnu a je diabetik. Je mu 59 let. Děkuji za odpověď. E

Odpověď odborníka:

Vážená paní Evo, ke ztrátě minerálů, resp. k poruše jejich rovnováhy v těle mohlo přispět kterékoli z Vámi uvedených onemocnění. Krev ve stolici může souviset s krvácením z jícnových varixů při tzv. portální hypertenzi (zvýšeném tlaku krve v žíle vrátnici). Infúzní léčba na JIP může minerální rozvrat rychle upravit, ale nevhodný stravovací režim, případně pitný režim, může rovnováhu minerálů a tekutin zase rychle narušit. Pro další postup je nezbytné znát přesnou poruchu rovnováhy minerálů a přizpůsobit jejich příjem potřebám organizmu. S pozdravem, Milan Hrubý.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

Poradna uLékaře.cz

Nečekejte a poraďte se ihned s naším lékařem!

Rychlá odpověď

již do 6 hodin

Za pár kaček

již od 29 Kč

A bez čekání

žádné čekárny a nemocnice

Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x