Neuropatie?

Dotaz od mé matky: Na podzim jsem při normální chůzi dostala hroznou, palčivou bolest do pravého lýtka, kulhala jsem a nemohla dojít domů... Večer jsem měla v levé a pravé spodní části kotníku „modřinu z krve“. Šla jsem ráno k lékaři a doktor řekl, že mám výron a mám si dávat studené obklady. Já jsem tak činila, i když žádný úraz ani údeření do nohou jsem neměla. Od této chvíle již uběhla téměř 12 týdnů příšerné bolesti a nic se neděje... Byla jsem dvakrát na neurologii, měření EKG a SONO pravého lýtka v nemocnici. Žádná léčba – jen špatné nicneříkající prášky, ze kterých jsem měla problémy. Pouze chemická srážka krevního tlaku, ovšem při bolesti mi opět tlak stoupá... Léky: XANAX, TRAMAL, ZALDIAR, CERUCAL, INDOMETACIN 100, OXY CONTIN, GABANOX – vše: vedlejší účinky, průjem, nevolnost, sucho v ústech, vyrážky, svědění pokožky, kolika žlučníkových cest, halucinace, křeče všech svalů a pocit nachlazení! Po Novém roce jsem dobrala pátou injekci DOLMINA, které mi rovněž nepomohly – chodily mi je píchat sestřičky z Charity, jelikož nemohu bolestí chodit a ani sedět. Jsem z toho již zoufalá...nevím, co mi je, ale stále si myslím, že to mohou být špatné oběhy krve, ateroskleróza, ischemická choroba dolních končetin – mám při bolesti pocit velkého chladu v pravé noze. (bolest lýtka, těžkého kotníku a nártu) Naše nemocnice mi CT a další vyšetření odmítla s tím, že jim podepíši, že souhlasím s operací páteře – mám prý výrůstky na páteři... Řekla jsem, že bych šla v případě, až vyloučím tyto problémy s příčinou mých bolestí. Nakonec sami dodali, že operace páteře je až ta poslední varianta a sami by měli strach. Neuroložka se sama divila, proč operace páteře – že výrůstky máme všichni, ( i když existují výjimky! ) jelikož s páteří mám problémy od 10 let, kdy mi dali „lumbálku“ na operaci slepého střeva... Před pár dny jsem byla u MUDr. Kubece, který mi dělal vyšetření lýtka EMG... lýtko mi poté začalo bolet směrem ze spodní části lýtka až ke kolenu. Napsal mi lék ARTRILOM, užila jsem 9 prášků a šílené tytéž bolesti se mně vrátily, jako na počátku na podzim, proto jsem je odložila. Před návštěvou neurologa a vyšetření EMG jsem měla bolesti jen při chůzi, v noci se mně to ztišilo, že jsem spala. Proto prosím, buď mám špatné léky a ARTRILOM mi ublížil, nebo to vyšetření EMG? Volali jsme po Novém roce neurologovi, ovšem on má dovolenou (objednána jsem až na konci ledna – já ale už bolestí doslova šílím!! Beru léky: PARALEN, DUO DUCLOFENAC, sem tam TRAMAL, na vysoký tlak LORISTA H, LORISTA 50 a MOXOSTAD. V současné době MOBILIN na artrózu kloubu. „Nehádají“ se tyto léky? Děkuji mnohokrát za radu...

Odpověď odborníka:

Dobrý den, informací posíláte řadu. Od konce: léky takhle spolu být mohou. Jak z mailu plyne, nejspíše budou obtíže způsobeny onemocněním, nebo lépe řečeno změnami, bederní páteře. Chybí ale údaj, jaký je výsledek EMG, co vlastně neurolog zjistil? V připadě, že léčba nestačí a bolesti jsou silné, můžete se přeci vždy obrátit na nejbližší nemocnici, kde je neurolog dostupný stále. Nebo postup konzultujte s Vaším praktickým lékařem. Váš dotaz mailem řešit nelze.

MUDr. David Bludovský
MUDr. David Bludovský

Specializace: Neurochirurgie
Pracoviště: Neurochirurgické oddělení, Lékařská fakulta v Plzni Univerzity Karlovy v Praze a Fakultní nemocnice v Plzni

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x