Prestarium neo combi

Dobrý den, můj manžel bere prestarium neo combi už 5 let, po roce začal mít problémy s erekcí, na urologii mu řekli,že je vše v pořádku a že to má psychické. Nyní se mu,ale objevil suchý dávivý kašel. Šel k lékaři a on řekl, že je to s těch léků, ať je vysadí a počká jestli to přejde. Chci se zeptat jestli je to možné, že by se nežádoucí účinky objevily až po tolika letech? A pokud problémy s erekcí jsou z těch prášků, je naděje že se to zlepší? Předem děkuji

Odpověď odborníka:

Není to obvyklé, ale možné ano - některé nežádoucí účinky se mohou vyskytnout až po delším čase užívání. Je dobře, že urolog nic nezjistil, ale určitě doporučuji ještě podrobné interní/kardiologické vyšetření včetně stanovení kardiovaskulárního rizika (např.: cholesterol včetně jednotlivých složek, krevní tlak, hladina krevního cukru, zhodnocení návyků, životosprávy, popřípadě stanovení testosteronu ...), protože potíže s erekcí mohou být prvním příznakem postižení aterosklerózou (kornatění tepen). Lze zvážit změnu Prestaria neo combi za lék losartan (Lozap, Sangona ...), který jako téměř jediný ze skupiny léků na vysoký tlak erekci spíše zlepšuje a suchý kašel se po něm nevyskytuje. Záměna by měla být zcela bez problémů, protože oba léky se užívají ve stejných situacích. Pokud manžel kouří, musí přestat, zároveň je nutné redukovat případnou nadváhu. Pokud se nic nezjistí ani interním vyšetřením, až tehdy lze uvažovat o psychické příčině, pak doporučuji návštěvu sexuologa. Možnosti léčby snížené erekce jsou dnes široké a velmi dobře dostupné.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: