Seatosa

Dobrý den, vážená paní doktorko, děkuji za Vaši odpověď. Abych Vám upřesnil moji situaci. Beru antidepresiva a za rok a půl jsem přibral cca. 25 kg. Játra mi ztučněly a diagnostikovali mi na ultrazvuku steatozu. Nic víc nenašli. Jaké jsou prosím Vás příznaky té steatohepatitidy jak jste psala a jak se léčí?Díky moc.Petr

Odpověď odborníka:

Petře, prostá jaterní steatóza je nezávažné a vratné postižením jater. Za určitých okolností se však k prosté steatóze může přidat zánětlivá složka a nemoc může přes obraz steatoheotitidy s následnou jaterní fibrózou a jaterní cirhózou a všemi jejími důsledky. Ověření je možné z hostologického vyšetření jaterní tkáně (jaterní biopsie). Léčba je možná dietou (nižší energetický příjem s omezením příjmu tuků a cukrů), nutné je snížení hmotnosti (píšete, že jste za poslední rok a půl přibral 25 kg!). Neznám přesně váš zdravotní stav, ale u určitých onemocnění je možné použít léky (např. léky na cukrovku - metformin, léky snižující hladinu tuků - statiny). Nutné je tedy vyšetřit hodnotu cukru a tuků v krvi. Doporuči vám se obrátit na internistu nebo hepatologa v místě bydliště.

MUDr. Jana Moravcová
MUDr. Jana Moravcová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí v nemocnici Na Bulovce

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: